back to top

Συνδυασμός ασβεστίου – βιταμίνης D ενδέχεται να αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου σε ηλικιωμένες γυναίκες

Ο συνδυασμός των συμπληρωμάτων φάνηκε να μειώνει την θνησιμότητα από καρκίνο και να αυξάνει τη θνησιμότητα από καρδιαγγειακή νόσο μετά από 20 περίπου χρόνια παρακολούθησης.

Ανάλυση στοιχείων από τη δοκιμή Women’s Health Initiative, έδειξε ότι συνδυασμός συμπληρωμάτων βιταμίνης D και ασβεστίου μειώνει τις μακροπρόθεσμες πιθανότητες μιας γυναίκα να πεθάνει από καρκίνο κατά 7%. Όμως, αυξάνει τις πιθανότητες για μοιραία καρδιακή νόσο κατά 6%.

Το συμπέρασμα ήταν ότι δεν υπήρχε επίδραση στη θνησιμότητα από οποιοδήποτε αίτιο στις ηλικιωμένες που έλαβαν τον συνδυασμό.

Η Cynthia Thomson, του University of Arizona, δήλωσε ότι είναι πιθανό τα συμπληρώματα ασβεστίου να αυξάνουν ενδεχομένως την ασβεστοποίηση των στεφανιαίων αρτηριών αυξάνοντας τη θνησιμότητα από καρδιαγγειακή νόσο.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Annals of Internal Medicine.

Το  Women’s Health Initiative άρχισε να εγγράφει χιλιάδες γυναίκες από το 1991. Το  2006, τα πρώτα ευρήματα (επταετίας) για την επίδραση συμπληρωμάτων ασβεστίου/βιταμίνης D για την υγεία των γυναικών ανακοινώθηκαν και τα αποτελέσματα σε μεγάλο βαθμό ήταν ουδέτερα.

Για να διαπιστώσουν αν το αποτέλεσμα θα μπορούσε να έχει αλλάξει δεκαετίες αργότερα, οι ερευνητές ανέλυσαν τα στοιχεία για το αποτέλεσμα σε περισσότερα από 22 χρόνια μετά.

Δεν ανακάλυψαν γενικό όφελος όσον αφορά τους θανάτους ηλικιωμένων γυναικών από όλα τα αίτια.

Υπήρχε ελαφρύ όφελος όσον αφορά τη μείωση των πιθανοτήτων μιας γυναίκας για μοιραίους καρκίνους αλλά αυτό εξουδετερώθηκε από τον ελαφρώς αυξημένο κίνδυνο θανάτου λόγω καρδιακού προβλήματος.

Εκτός από αυτά τα ευρήματα, η καθημερινή λήψη συμπληρωμάτων ασβεστίου/βιταμίνης  D  επίσης οδήγησε σε υψηλότερο κίνδυνο για νεφρολιθίαση.

Οι καθημερινές δόσεις των γυναικών στην WHI ήταν  1.000 mg ασβεστίου και 400 IU βιταμίνης D.

Γενικά, ο συνδυασμός των συμπληρωμάτων φάνηκε να μειώνει την θνησιμότητα από καρκίνο και να αυξάνει τη θνησιμότητα από καρδιαγγειακή νόσο μετά από 20 περίπου χρόνια παρακολούθησης σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, χωρίς επίδραση στη θνησιμότητα από όλα τα αίτια.

Πηγές:
Annals of Internal Medicine, https://www.iatronet.gr/article/123497/syndyasmos-asvestioyvitaminhs-d-einai-pithanon-na-ayxanei-ton-kindyno-hlikiomenon-gynaikon-gia-moiraia-kardiakh-noso-meleth

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες