back to top

Ποιος ο κίνδυνος εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη μετά από COVID-19

Οι ασθενείς με λοίμωξη COVID-19 φέρονται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη, κατά περίπου 40% κατά τους 12 μήνες μετά τη νόσηση.  Τα στοιχεία προκύπτουν από νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό The Lancet Diabetes & Endocrinology.

Ήδη γνωρίζουμε πως ο σακχαρώδης διαβήτης, ως συνννοσηρότητα δρα κατασταλτικά για την βαριά νόσηση και τη θνητότητα των μολυσμένων με SARS-CoV-2. Άξια αναφοράς είναι παλαιότερη μελέτη, η οποία είχε δημοσιευθεί στο περιοδικό της Ευρωπαϊκής Διαβητολογικής Εταιρείας Diabetologia είχε δείξει ότι το 0,6% των ασθενών COVID-19 με διαβήτη τύπου 2 και 5,6% με διαβήτη τύπου 1 κατέληξαν σε διάστημα επτά ημερών από την εισαγωγή τους.

Στο πλαίσιο της μελέτης αξιολογήθηκαν στοιχεία ασθενών από βάση δεδομένων. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές εξέτασαν στοιχεία περισσότερων από 8 εκατομμύρια ανθρώπους στις ΗΠΑ, από τους οποίους 180.000 είχαν διάγνωση COVID-19.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα με COVID-19 εμφάνισαν αυξημένο κίνδυνο κατά 40% εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη (HR 1,40, 95% CI 1,36-1,44), καθώς και αυξημένο κίνδυνο κατά 85% για ανάγκη χρήσης αντιγλυκαιμικής αγωγής συνολικά (HR 1,85, 95% CI 1,78-1,92). Οι ερευνητές εντόπισαν ότι ο κίνδυνος ήταν ανάλογος με τη βαρύτητα της COVID-19. Ειδικότερα,  καταγράφηκε ότι ο κίνδυνος είναι ανάλογος με το εάν οι ασθενείς δεν είχαν νοσηλευτεί, είχαν νοσηλευτεί ή χρειάστηκαν εισαγωγή σε μονάδα εντατικής θεραπείας.  Αξιοσημείωτο είναι όμως ότι παρατηρήθηκε σχετική επιβάρυνση ακόμη και σε εκείνους με ήπια νόσηση από COVID-19.

Σημειώνεται ότι τα πορίσματα της μεγάλης αυτής μελέτης συμφωνούν με τα ευρήματα κάποιων προηγούμενων μικρότερων μελετών. Με δεδομένο ότι στη μετα-οξεία φάση, αναφέρεται αυξημένος κίνδυνος και 12μηνη επιβάρυνση από περιστατικό διαβήτη καθώς και η χρήση αντιυπεργλυκαιμικών σε άτομα με COVID-19, τονίζεται ότι θα πρέπει να εξετάζονται οι αναρρώσαντες. Συνεπώς θα πρέπει να επικαιροποιηθούν οι διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες και να διευκρινιστεί πλήρως τι συμβαίνει παθοφυσιολογικά.

Επιμέλεια: Οι ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ενδοκρινολογικού Τμήματος του Νοσοκομείου Αλεξάνδρα, Σταυρούλα (Λίνα) Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Βασιλική Βασιλείου (Διευθύντρια ΕΣΥ Ενδοκρινολογίας-Διαβήτη-Μεταβολισμού), Γεωργία Κάσση (Διευθύντρια ΕΣΥ Ενδοκρινολογίας-Διαβήτη-Μεταβολισμού), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής),  και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ).

Πηγή: https://virus.com.gr/poios-o-kindynos-emfanisis-sakcharodi-diaviti-meta-apo-covid-19/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Στον «αέρα» οι ασθενείς με παχυσαρκία τουλάχιστον για ένα δίμηνο

Η λήξη του προγράμματος «Προλαμβάνω» βάζει τους ασθενείς με παχυσαρκία να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη αν θέλουν να κρατήσουν τα αποτελέσματα της...

Λιγότερο καθισιό δεν σημαίνει πάντα καλύτερη υγεία: Τι αποκαλύπτει μια νέα ανατρεπτική έρευνα

«Καθίστε λιγότερο, κινηθείτε περισσότερο». Αυτή είναι η συμβουλή που ακούμε ξανά και ξανά από γιατρούς και ειδικούς φυσικής κατάστασης, μια οδηγία που μοιάζει απόλυτα...

Η ανατομία της ελληνικής δυσπιστίας: Πώς οι συνωμοσίες και η ψηφιακή αποχή επαναπροσδιορίζουν τη δημόσια υγεία

Σε μια εποχή όπου η έγκυρη πληροφόρηση αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την προστασία της δημόσιας υγείας, η ελληνική κοινωνία φαίνεται να ολισθαίνει προς ένα ιδιότυπο...

Ετικέτες