back to top

Κοροναϊός : Το αντιβιοτικό αζιθρομυκίνη απέτυχε να βοηθήσει ασθενείς με σοβαρή Covid-19

Η τυχαιοποιημένη και ελεγχόμενη δοκιμή του φαρμάκου έγινε το Νοέμβριο σε 176 βρετανικά νοσοκομεία σε σχεδόν 8.000 ασθενείς

Η αζιθρομυκίνη, ένα ευρέως συνταγογραφούμενο αντιβιοτικό, απέτυχε να βοηθήσει τους ασθενείς με σοβαρή Covid-19, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα μιας κλινικής δοκιμής στη Βρετανία. Οι επιστήμονες ανέφεραν ότι, με βάση αυτά τα ευρήματα, οι μόνοι ασθενείς που έχουν μολυνθεί με κοροναϊό και πρέπει να πάρουν το αντιβιοτικό, είναι όσοι έχουν παράλληλα και κάποια βακτηριακή λοίμωξη.

Η τυχαιοποιημένη και ελεγχόμενη δοκιμή του φαρμάκου έγινε το Νοέμβριο σε 176 βρετανικά νοσοκομεία σε σχεδόν 8.000 ασθενείς. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που προδημοσιεύθηκαν στο medRxiv (θα ακολουθήσει δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό), οι 2.582 ασθενείς με Covid-19 που επιλέχθηκαν τυχαία για να κάνουν θεραπεία με αζιθρομυκίνη, δεν τα πήγαν καλύτερα σε σχέση με τους υπόλοιπους 5.182 που δεν πήραν το αντιβιοτικό, όσον αφορά την πιθανότητα διασωλήνωσης και θανάτου, καθώς και τη διάρκεια της νοσηλείας.

Το ίδιο ακριβώς ποσοστό ασθενών (19%) πέθαναν σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων τόσο στην ομάδα της αζιθρομυκίνης, όσο και στην ομάδα ελέγχου που δεν πήρε το αντιβιοτικό. Η μέση διάρκεια της παραμονής στο νοσοκομείο ήταν 12 μέρες για την ομάδα της αζιθρομυκίνης έναντι 13 ημερών για την ομάδα ελέγχου, ενώ το ποσοστό των ασθενών που πήραν εξιτήριο στο ίδιο διάστημα των 28 ημερών ήταν παρόμοιο στις δύο ομάδες ασθενών (60% μεταξύ όσων είχαν πάρει το αντιβιοτικό, έναντι 59% των υπολοίπων).

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι «πάνω από το 75% των ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία λαμβάνουν αντιβιοτικά. Μολονότι δεν ανιχνεύσαμε κάποια βλάβη σε ατομικό επίπεδο στους ασθενείς που τους χορηγήθηκε αζιθρομυκίνη, υπάρχει ένας ευρύτερος κίνδυνος σε κοινωνικό επίπεδο από την εξάπλωση της χρήσης των αντιβιοτικών». Γι’ αυτό, συμπέραναν, η ευρεία χρήση αντιβιοτικών που γίνεται σήμερα σε ασθενείς με Covid-19, «πρέπει να γενικά να αμφισβητηθεί».

Η αζιθρομυκίνη προτάθηκε ως θεραπεία για την Covid-19 στη βάση της ανοσοτροποποιητικής δράσης της.

Πηγή: https://www.in.gr/2020/12/15/b-science/sars-cov2/koronaios-antiviotiko-azithromykini-apetyxe-na-voithisei-astheneis-sovari-covid-19/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Παχυσαρκία: Από όσους διακόπτουν τα φάρμακα σχεδόν 1 στους 2 ξαναπαίρνει τα κιλά μέσα στον χρόνο

Ανάλυση σε περίπου 60.000 άτομα δείχνει ότι η χρήση των GLP-1 σκευασμάτων είναι συχνά διακεκομμένη - Ποιες ουσίες εξετάστηκαν Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα...

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΙ … ΑΛΛΑ”από τον Ομ. Καθηγητή, Ιωάννη , 22.6.2026 –Guidelines  για το Κάρδιο-Νέφρο-Μεταβολικό Σύνδρομο

Συνάδελφοι Συναδέλφισσες …αρχίζει το ματς. Αχ πως μας ενώνει και πώς μας δονεί του Διακογιάννη η φωνή. Από το 1979 Ανεπανάληπτε  Κηλαηδόνη! Τσεβεκίδης Χαρ(Κοζάνη) και Πατριανάκος...

Οι δύο πιο συχνές θυρεοειδίτιδες είναι η Hashimoto και η De Quervain – Τι πρέπει να ξέρουμε

Η σωστή διάκριση ανάμεσα στη θυρεοειδίτιδα Hashimoto και τη θυρεοειδίτιδα De Quervain είναι απαραίτητη, καθώς καθορίζει τη διάγνωση, την πρόγνωση και τη θεραπεία, υπογραμμίζει...

Ετικέτες