back to top

Διατροφική πρόσληψη χοληστερόλης, κατανάλωση αυγών, χοληστερόλη ορού και θνητότητα

Πρόκειται για προοπτική ανάλυση δεδομένων από τη μελέτη ATBC (Alpha-Tocopherol, Beta-Carotene Cancer Prevention) με στόχο τη συσχέτιση της συνολικής και της καρδιαγγειακής θνητότητας με τη διατροφική πρόσληψη χοληστερόλης, την ενδογενή χοληστερόλη ορού και την κατανάλωση αυγών. Σε σύνολο 482.316 ανθρωπο-ετών καταγράφηκαν 22.035 θάνατοι εκ των οποίων 9.110 από καρδιαγγειακά αίτια. Βρέθηκε ότι κάθε αύξηση της διατροφικής λήψης χοληστερόλης κατά 300 γρ. σχετιζόταν με αύξηση της συνολικής και της καρδιαγγειακής θνητότητας κατά 10% και 13% αντίστοιχα. Η αύξηση της κατανάλωσης αυγών κατά 50 γρ. ημερησίως συνδέθηκε με αντίστοιχη αύξηση κατά 6% και 9%. Το εύρημα ήταν στατιστικά σημαντικό για πληθυσμούς των ΗΠΑ και οριακά της Ευρώπης, αλλά όχι σε ασιατικό πληθυσμό. Η αύξηση της ενδογενούς ολικής χοληστερόλης ορού σχετίστηκε σταθερά με αύξηση της καρδιαγγειακής θνητότητας.
Οι συγγραφείς καταλήγουν ότι η αυξημένη διατροφική πρόσληψη χοληστερόλης και αυγών σχετίζεται με τη συνολική και καρδιαγγειακή θνητότητα και προτείνουν τον περιορισμό της κατανάλωσης λιπαρών τροφών στο πλαίσιο πρωτογενούς καρδιαγγειακής πρόληψης.

Άρθρο: (Zhao B, Gan L, Graubard BI, et al. Circulation. 2022;145:1506-1520)

Επιμέλεια:

Χ. Μιχαλακέας, Καρδιολόγος,
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής,
Π.Γ.Ν.«Αττικόν»

Λ. Ραλλίδης, Καθηγητής Καρδιολογίας,
Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
Π.Γ.Ν. «Αττικόν»

Πηγή: https://eelia.gr/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες