back to top

Αγαπηδάκη: Καταργείται ο “αγροτικός γιατρός”-Έρχεται ο προσωπικός γιατρός υποχρεωτικής θητείας

Καταργείται ο αναχρονιστικός θεσμός του αγροτικού γιατρού και αντικαθίσταται από το λεγόμενο “προσωπικό γιατρό υποχρεωτικής θητείας“. Οι νέοι γιατροί, που θα ενταχθούν στο νέο θεσμό, θα λάβουν ισχυρά κίνητρα αν επιλέξουν τις ειδικότητες της γενικής ιατρικής ή παθολογίας, μετά τον πρώτο χρόνο της θητείας τους.

Παράλληλα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να υλοποιήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα επαναπατρισμού Ελλήνων γενικών ιατρών ή παθολόγων από την Κύπρο και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ανάμεσα στα κίνητρα θα είναι μειωμένη φορολογία και γενναίες αμοιβές, που θα φθάνουν τις 100-150.000 ευρώ ετησίως.

Αυτό ανακοίνωσε η αναπληρωτής υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη σε μία προσπάθεια της κυβέρνησης να καλύψει τα μεγάλα κενά σε προσωπικούς γιατρούς, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα. Όλες οι προαναφερόμενες αλλαγές θα ενταχθούν σε σχέδιο νόμου, που θα παρουσιαστεί και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τα τέλη τους έτους, με στόχο η εφαρμογή να ξεκινήσει σταδιακά εντός του 2024.

Σήμερα, υπηρετούν 1.261 νέοι πτυχιούχοι ιατροί στην υπηρεσία υπαίθρου, οι θέσεις των οποίων θα επαναπροκηρυχτούν, δημιουργώντας μία νέα δεξαμενή γιατρών για να καλυφθούν τα κενά στις μεγάλες πόλεις. Μετά το πρώτο έτος της υποχρεωτικής θητείας, όσοι ιατροί επιλέξουν την παθολογία ή τη γενική ιατρική θα λάβουν ως ετήσια αποζημίωση 46.000 ευρώ μικτά. Σήμερα, μόλις 6% των νέων πτυχιούχων ιατρών επιλέγουν τις ειδικότητες αυτές ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. ανέρχεται σε 26%.

Όπως ανέφερε η κα Αγαπηδάκη, σχεδιάζεται η αλλαγή της ιατρικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια φροντίδα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, με στόχο να δημιουργηθούν πανεπιστημιακές μονάδες ΠΦΥ. Σήμερα, οι γιατροί που καλούνται να εργαστούν σε κέντρα υγείας και στην πρωτοβάθμια, ως επί το πλείστον έχουν εκπαιδευτεί σε νοσοκομεία, γεγονός που δημιουργεί στρεβλώσεις.

Η υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να αλλάξουν και οι “ποινές” για τους ασφαλισμένους, που είχαν θεσπιστεί παλαιότερα, όπως π.χ. η αύξηση της συμμετοχής στα φάρμακα για όσους δεν εγγραφούν σε προσωπικό γιατρό. Ακόμη, θα δημιουργηθεί ένας νέος θεσμός, του συντονιστή φροντίδας, που θα κληθεί να υποστηρίξει τον προσωπικό ιατρό αλλά και ευρύτερα στην κοινωνική φροντίδα των ασθενών.

Πηγή: https://virus.com.gr/agapidaki-katargeitai-o-agrotikos-giatros-erchetai-o-prosopikos-giatros-ypochreotikis-thiteias/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Στον «αέρα» οι ασθενείς με παχυσαρκία τουλάχιστον για ένα δίμηνο

Η λήξη του προγράμματος «Προλαμβάνω» βάζει τους ασθενείς με παχυσαρκία να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη αν θέλουν να κρατήσουν τα αποτελέσματα της...

Λιγότερο καθισιό δεν σημαίνει πάντα καλύτερη υγεία: Τι αποκαλύπτει μια νέα ανατρεπτική έρευνα

«Καθίστε λιγότερο, κινηθείτε περισσότερο». Αυτή είναι η συμβουλή που ακούμε ξανά και ξανά από γιατρούς και ειδικούς φυσικής κατάστασης, μια οδηγία που μοιάζει απόλυτα...

Η ανατομία της ελληνικής δυσπιστίας: Πώς οι συνωμοσίες και η ψηφιακή αποχή επαναπροσδιορίζουν τη δημόσια υγεία

Σε μια εποχή όπου η έγκυρη πληροφόρηση αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την προστασία της δημόσιας υγείας, η ελληνική κοινωνία φαίνεται να ολισθαίνει προς ένα ιδιότυπο...

Ετικέτες