back to top

Βιταμίνη Κ και καρδιαγγειακά νοσήματα: Νεότερα δεδομένα

Τα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη Κ μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη.

Τα ευρήματα προέρχονται από διατροφικά δεδομένα περισσότερων από 53.000 Δανών ενηλίκων. Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν στη βιταμίνη Κ, η οποία έρχεται σε δύο μορφές:

  • βιταμίνη Κ1: πράσινα φυλλώδη λαχανικά και φυτικά έλαια
  • βιταμίνη Κ2: κρέας, αυγά και ζυμωμένα τρόφιμα, όπως το τυρί

Για 21 χρόνια κατά μέσο όρο, παρακολουθούσαν τους συμμετέχοντες για νοσηλεία από καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο και περιφερική αρτηριακή νόσο (φραγμένες αρτηρίες στα πόδια).

Σχετικά με την βιταμίνη Κ και την επίδρασή της στην καρδιά, διαπιστώθηκε ότι:

  • τα άτομα με την μεγαλύτερη πρόσληψη βιταμίνης Κ1 είχαν 21% λιγότερες πιθανότητες να νοσηλευτούν με καρδιαγγειακή νόσο που προκαλείται από φραγμένες αρτηρίες σε σύγκριση με άτομα που είχαν χαμηλότερη πρόσληψη
  • ο κίνδυνος για καρδιακά ήταν 14% χαμηλότερος για όσους έπαιρναν αρκετή βιταμίνη Κ2

Ωστόσο, αυτό το εύρημα παραμένει πιο δοκιμαστικό, δεδομένου ότι η βιταμίνη Κ2 υπάρχει σε πολλές διαφορετικές μορφές που δρουν διαφορετικά στο σώμα.

Το πώς ακριβώς η βιταμίνη Κ μπορεί να προστατεύει τις αρτηρίες δεν είναι σαφές, αλλά φαίνεται ότι βοηθά στην αναστολή της φλεγμονής και της συσσώρευσης ασβεστίου, σύμφωνα με τους συγγραφείς.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of American Heart Association.

Πηγές: https://www.eurekalert.orghttps://www.health.harvard.edu, https://www.iatropedia.gr/diatrofi/safos-ligotera-kardiaka-epeisodia-osoi-pairnoun-arketi-apo-aftin-ti-vitamini-se-poies-trofes-yparchei/148346/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Περιοδοντίτιδα: Συνδυασμός ασπιρίνης και ωμέγα-3 οδηγεί σε παρόμοια βελτίωση με τη λήψη αντιβίωσης

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο συνδυασμός συμπληρωμάτων ωμέγα-3 και χαμηλής δόσης ασπιρίνης πετυχαίνει κλινικά οφέλη παρόμοια με αυτά του πρωτοκόλλου metronidazole και amoxicillin. Άνθρωποι με...

«Αντίδοτα για την Αναστροφή της Αντιπηκτικής Αγωγής»

Η ανασκόπηση των Rocca και ten Cate παρουσιάζει τις διαθέσιμες στρατηγικές για την αναστροφή της αντιπηκτικής δράσης σε ασθενείς με μείζονα αιμορραγία ή ανάγκη...

Η νέα εποχή της παιδιατρικής μεταμόσχευσης νεφρού στην Ελλάδα

Tι λέει στο iatronet.gr η κα. Βαρβάρα Ασκητή MD, PhD-Διευθύντρια Νεφρολογικού Τμήματος Παίδων ‘Π&Α Κυριακού” Η μεταμόσχευση νεφρού αποτελεί τη θεραπεία εκλογής για τα παιδιά με...

Ετικέτες