back to top

Το Αλάτι Αυξάνει τον Κίνδυνο Διαβήτη Τύπου 2

Οι ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 γνωρίζουν ότι θα πρέπει να περιορίσουν την κατανάλωση ζάχαρης στη διατροφή τους. Αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι θα πρέπει να μειώσουν και την κατανάλωση αλατιού, σύμφωνα τουλάχιστον με τις παρατηρήσεις μίας νέας μελέτης που δημοσιεύτηκε προσφάτως στο επιστημονικό περιοδικό Mayo Clinic Proceedings.

Εξετάζοντας δεδομένα από περίπου 400.000 εθελοντές που συμμετείχαν στη μελέτη UK Biobank, οι επιστήμονες της παραπάνω μελέτης παρατήρησαν ότι αυτοί που πρόσθεταν συχνά αλάτι στα τρόφιμα που κατανάλωναν είχαν αυξημένο κίνδυνο να διαγνωστούν με διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με αυτούς που απέφευγαν το αλάτι.

Η ομάδα παρακολούθησε τους εθελοντές για ένα διάστημα περίπου 11.8 ετών. Σε αυτό το διάστημα καταγράφηκαν συνολικά σχεδόν 13.000 νέα περιστατικά διαβήτη τύπου 2 σε αυτό τον πληθυσμό. Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι συγκριτικά με αυτούς που πρόσθεταν αλάτι «σπάνια» ή «ποτέ», οι εθελοντές που έβαζαν επιπλέον αλάτι «κάποιες φορές», «συχνά» ή «πάντα» είχαν 13%, 20% και 39% αυξημένο κίνδυνο, αντίστοιχα, να διαγνωστούν με σακχαρώδη διαβήτη τα επόμενα χρόνια.

«Σήμερα είναι ήδη γνωστό ότι ο περιορισμός του αλατιού μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε τον κίνδυνο υπέρτασης και καρδιαγγειακής νόσου. Από τις παρατηρήσεις της μελέτης μας προκύπτει ότι η μείωση της κατανάλωσης αλατιού μπορεί να προσφέρει οφέλη και στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2», αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης.

Προφανώς, η παρούσα μελέτη ως έρευνα παρατήρησης δεν είναι δυνατό να αποδείξει ότι υπάρχει σχέση αιτίας-αποτελέσματος ανάμεσα στο αλάτι και τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, ούτε μπορεί να εξηγήσει τους μηχανισμούς της σύνδεσης που παρατηρήθηκε. Σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα, ωστόσο, πιθανώς η προσθήκη αλατιού αυξάνει την όρεξη και κάνει τους ανθρώπους να καταναλώνουν μεγαλύτερες μερίδες, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο παχυσαρκίας και φλεγμονής. Και οι δύο τελευταίες καταστάσεις αποτελούν παράγοντες κινδύνου για το διαβήτη τύπου 2.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το γεγονός ότι η έρευνα παρατήρησε επίσης σύνδεση ανάμεσα στην τακτική κατανάλωση αλατιού και το δείκτη μάζας σώματος.

Καταλήγοντας, οι συγγραφείς υποστήριξαν ότι αν και ακόμα δεν έχει αποδειχθεί πέραν αμφιβολίας ότι το αλάτι αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, υπάρχουν ήδη αρκετοί λόγοι για να περιορίσουμε την κατανάλωση αλατιού.

Επιμέλεια: Παναγιώτης Τσαπόγας MD

Πηγή: https://pathologia.eu/enimerosi/diabitis/nea-erevna-to-alati-afxanei-ton-kindyno-diaviti-typou-2/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες