back to top

Τα ζαχαρούχα ποτά αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου

Η κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρής καρδιαγγειακής νόσου, αλλά η περιορισμένη κατανάλωση γλυκών όχι, όπως διαπιστώνει μεγάλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Frontiers in Public Health». 

Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 70.000 άτομα από δύο μεγάλες κοόρτες στη Σουηδία, στις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν συμπληρώσει ερωτηματολόγια για τη διατροφή τους το 1997 και το 2009. Κατά τη μελέτη, εξέτασαν την κατανάλωση ζάχαρης από γλυκά και ζαχαρούχα ποτά, καθώς και επτά καρδιαγγειακές παθήσεις: δύο τύπους εγκεφαλικών επεισοδίων, καρδιακές προσβολές, καρδιακή ανεπάρκεια, ανευρύσματα της αορτής, κολπική μαρμαρυγή και στένωση της αορτής. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν μέχρι να πεθάνουν, να διαγνωστούν με καρδιαγγειακή πάθηση ή να φτάσουν στο τέλος της περιόδου παρακολούθησης το 2019. 

Όπως διαπίστωσαν, η κατανάλωση γλυκών ποτών ήταν χειρότερη για την υγεία από οποιαδήποτε άλλη μορφή ζάχαρης και αύξησε σημαντικά τον κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής ανεπάρκειας, κολπικής μαρμαρυγής και ανευρύσματος της κοιλιακής αορτής. Επίσης, εντοπίστηκε ότι οι υψηλότεροι κίνδυνοι αρνητικής έκβασης για την υγεία προέκυψαν στη χαμηλότερη κατηγορία πρόσληψης γλυκών λιχουδιών. Φαίνεται λοιπόν ότι η περιστασιακή κατανάλωση λιχουδιών συνδέεται με καλύτερα αποτελέσματα. 


Ωστόσο, οι επιστήμονες σημειώνουν ότι θα χρειαστεί περισσότερη έρευνα για την κατανόηση των μηχανισμών που εμπλέκονται στις διαφορετικές επιδράσεις των διαφορετικών τύπων κατανάλωσης ζάχαρης. 

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:
https://www.frontiersin.org/journals/public-health/articles/10.3389/fpubh.2024.1452085/full

Πηγή: https://www.amna.gr/home/article/869038/Ta-zacharoucha-pota-auxanoun-simantika-ton-kinduno-kardiaggeiakis-nosou

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες