back to top

Συσχέτιση της διατροφής με τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τη θνητότητα σε 80 χώρες

Στη μελέτη Prospective Urban Rural Epidemiology (PURE) αξιολογήθηκε ένα διατροφικό σκορ σε σχέση με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων στο γενικό πληθυσμό. Σε σύνολο 147.642 ατόμων βρέθηκε ότι 6 τροφές (φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, ψάρια, όσπρια και γαλακτοκομικά) σχετίζονται με χαμηλή θνητότητα. Σε διάμεση παρακολούθηση 9,3 ετών άτομα με διατροφικό σκορ ≥5 εμφάνιζαν χαμηλότερά ποσοστά θνητότητας κατά 30%, καρδιαγγειακής νόσου κατά 18%, εμφράγματος μυοκαρδίου (ΕΜ) κατά 14% και αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου (ΑΕΕ) κατά 19% συγκριτικά με άτομα με διατροφικό σκορ ≤1. Τα ευρήματα αυτά επιβεβαιώθηκαν σε 3 ανεξάρτητες μελέτες σε αγγειακούς ασθενείς. Επιπλέον, δύο μεταγενέστερες μελέτες έδειξαν μείωση ΕΜ και ΑΕΕ κατά 28% και 43% αντίστοιχα, ιδιαίτερα σε χώρες με χαμηλό οικονομικό επίπεδο του πληθυσμού.   Συμπερασματικά, σε συνολικά περίπου 245.000 άτομα από 80 χώρες βρέθηκε ότι διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, ψάρια, όσπρια και γαλακτοκομικά σχετίζεται με χαμηλότερη καρδιαγγειακή νοσηρότητα και θνητότητα.

Άρθρο: (Mente A, Dehghan M, Rangarajan S, et al. JEur Heart J. 2023 Jul;44:2560-2579)

Επιμέλεια:

Χ. Μιχαλακέας, Καρδιολόγος,
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής,
Π.Γ.Ν.«Αττικόν»

Λ. Ραλλίδης, Καθηγητής Καρδιολογίας,
Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
Π.Γ.Ν. «Αττικόν»

Πηγή: https://eelia.gr/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες