back to top

Σεμαγλουτίδη: Πόσο ωφελεί την καρδιακή λειτουργία το δημοφιλές αντιδιαβητικό φάρμακο

Τα ευρήματα μιας σημαντικής κλινικής μελέτης εξηγούν Καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σημειώνοντας ότι ενδεχομένως να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο η παχυσαρκία αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα γενικότερα

Πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα βασικά αποτελέσματα της κλινικής δοκιμής καρδιαγγειακών αποτελεσμάτων SELECT.

Οι Καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Σταυρούλα (Λίνα) Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας) και Νικόλαος Τεντολούρης (Καθηγητής Παθολογίας) συνοψίζουν τα κύρια σημεία της ανακοίνωσης αυτής.

Πρόκειται για κλινική μελέτη που συνέκρινε την υποδόρια ενέσιμη σεμαγλουτίδη μία φορά την εβδομάδα σε δόση 2,4 mg με εικονικό φάρμακο ως συμπληρωματική αγωγή στην τυπική φροντίδα για την πρόληψη μείζονων ανεπιθύμητων καρδιαγγειακών συμβαμάτων για χρονική περίοδο ως και 5 έτη. Στη δοκιμή συμμετείχαν 17.604 υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ενήλικες ηλικίας 45 ετών και άνω χωρίς προηγούμενο ιστορικό διαβήτη. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 41 χώρες και ξεκίνησε το 2018.

Η δοκιμή πέτυχε τον πρωταρχικό της στόχο επιδεικνύοντας μια στατιστικά σημαντική μείωση των μείζονων ανεπιθύμητων καρδιαγγειακών συμβαμάτων κατά 20% για άτομα που έλαβαν θεραπεία με ενέσιμη σεμαγλουτίδη 2,4 mg μία φορά την εβδομάδα σε σύγκριση με εικονικό φάρμακο. Το κύριο καταληκτικό σημείο της μελέτης ορίστηκε ως το σύνθετο αποτέλεσμα της πρώτης εμφάνισης συμβαμάτων, που ήταν ο καρδιαγγειακός θάνατος, το μη θανατηφόρο έμφραγμα του μυοκαρδίου ή το μη θανατηφόρο αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο. Καταγράφηκαν 1.270 πρώτα καρδιαγγειακά συμβάντα. Στη μελέτη αυτή η σεμαγλουτίδη 2,4 mg φάνηκε να έχει ένα ασφαλές και καλά ανεκτό προφίλ, σε συμφωνία με προηγούμενες δοκιμές.

Τα άτομα που ζουν με παχυσαρκία έχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν εγκεκριμένα φάρμακα διαχείρισης βάρους που να αποδεικνύουν ότι παρέχουν αποτελεσματική μείωσή του ενώ παράλληλα να μειώνουν και τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού ή καρδιαγγειακού θανάτου. Ως εκ τούτου, μπορούμε να είμαστε ενθουσιασμένοι με τα αποτελέσματα αυτά, αναφέρουν οι Καθηγητές. Πρόκειται για κλινική μελέτη ορόσημο, καθώς μπορεί να αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο η παχυσαρκία αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα γενικότερα.

Πηγή: https://www.ygeiamou.gr/%ce%b5%ce%b9%ce%b4%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/344870/semagloutidi-poso-ofeli-tin-kardiaki-litourgia-to-dimofiles-antidiavitiko-farmako/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες