back to top

Σχετίζεται η ώρα της λήψης καφέ με τη θνητότητα?

Στη μελέτη αυτή αξιολογήθηκε το μοτίβο λήψης καφέ με τη θνητότητα σε πληθυσμό των ΗΠΑ. Πρόκειται για μελέτη παρατήρησης σε 40.750 ενήλικες από τη National Health and Nutrition Examination Survey και 1.463 συμμετέχοντες στη Women’s and Men’s Lifestyle Validation Study, με στοιχεία σχετικά με την πρόσληψη καφέ μόνο το πρωί (36% των συμμετεχόντων) ή καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας (14%). Σε διάμεση παρακολούθηση 9,8 ετών καταγράφηκαν 4.295 θάνατοι εκ των οποίων 1.268 καρδιαγγειακής αιτιολογίας και 934 σχετιζόμενοι με κακοήθειες. Μετά από ομαλοποίηση για παράγοντες όπως η ποσότητα της καφεΐνης, οι ώρες ύπνου κ.λπ., διαπιστώθηκε ότι η πρωϊνή λήψη καφέ σχετιζόταν με 16% μειωμένη συνολική θνητότητα και με 31% χαμηλότερη καρδιαγγειακή θνητότητα συγκριτικά με άτομα που δεν έπιναν καφέ, εύρημα που δεν υπήρχε στα άτομα που έκαναν λήψη καφέ όλη την ημέρα. Επίσης, η αυξημένη ποσότητα καφέ το πρωί σχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου, όχι όμως σε άτομα που πίνουν καφέ καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας.Συμπερασματικά, η πρωινή λήψη καφέ, αλλά όχι η λήψη καφέ αργότερα κατά την ημέρα, σχετίζεται με μειωμένη θνητότητα.

Άρθρο: (Wang X, Ma H, Sun Q, Li J, et al. Eur Heart J.2025:ehae871. doi: 10.1093/eurheartj/ehae871. Epub ahead of print.)

Επιμέλεια:

Χ. Μιχαλακέας, Καρδιολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής,
Υπεύθυνος Λιπιδαιμικού Ιατρείου Ευρωκλινικής Αθηνών

Λ. Ραλλίδης, Καθηγητής Καρδιολογίας,
Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
Π.Γ.Ν. «Αττικόν»

Πηγή: https://eelia.gr/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες