back to top

Ποιά είναι η επίδραση της αλιροκουμάμπης στην αθηροσκλήρωση των στεφανιαίων αρτηριών πασχόντων από οικογενή υπερχοληστερολαιμία?

Η μελέτη ARCHITECT αξιολόγησε την επίδραση του αναστολέα της PCSK9 αλιροκουμάμπη στην αθηρωμάτωση των στεφανιαίων αρτηριών ασυμπτωματικών πασχόντων από ετερόζυγο οικογενή υπερχοληστερολαιμία (FH). Συμμετείχαν 104 ασθενείς οι οποίοι έλαβαν 150 mg αλιροκουμάμπης ανά δεκαπενθήμερο επιπρόσθετα της αγωγής με στατίνη με ή χωρίς εζετιμίμπη. Οι ασθενείς υπεβλήθησαν σε έλεγχο στεφανιαίων με αξονική στεφανιογραφία στην έναρξη της μελέτης και 78 εβδομάδες μετά. Η LDL-χολ εμφάνισε μέιωση από αρχική μέση τιμή 139 mg/dL σε 45 mg/dL. Το αθηρωματικό φορτίο των στεφανιαίων ελαττώθηκε από 34,6% σε 30,4%, ενώ παράλληλα καταγράφηκε αύξηση του ποσοστού των ασβεστωμένων και ινωδών πλακών και ελάττωση του ποσοστού των πλουσίων σε λιπίδια και νεκρωτικών αθηρωματικών πλακών.

Συμπερασματικά, η προσθήκη αλιροκουμάμπης στην υπολιπιδαιμική θεραπεία ασθενών με FH οδηγεί σε ευνοϊκές μεταβολές στην αθηρωμάτωση των στεφανιαίων αρτηριών με σταθεροποίηση και υποστροφή της αθηρωματικής πλάκας.

Άρθρο: (Pérez de Isla L, Díaz-Díaz JL, Romero MJ, et al. Circulation. 2023. doi: 10.1161/CIRCULATIONAHA.122.062557. Epub ahead of print)

Επιμέλεια:

Χ. Μιχαλακέας, Καρδιολόγος,
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής,
Π.Γ.Ν.«Αττικόν»

Λ. Ραλλίδης, Καθηγητής Καρδιολογίας,
Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
Π.Γ.Ν. «Αττικόν»

Πηγή: https://eelia.gr/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες