back to top

Ο ρόλος της λειτουργίας των σχολείων κατά την επάνοδο στην κανονικότητα

Τα δεδομένα για το ρόλο της λειτουργίας των σχολείων κατά την επάνοδο στην κανονικότητα συνοψίζουν οι γιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Γαβριατοπούλου, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ).

Στις 25 Μαΐου υπήρξε σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet Public Health και οι τρεις καθηγητές αναλύουν τα κύρια ευρήματα της μελέτης.

Η πανδημία ανέδειξε το σημαντικό ρόλο του σχολείου

Το κλείσιμο των σχολείων με τις επακόλουθες κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά και στους εφήβους είναι κρίσιμο ζήτημα. Οι επιπτώσεις είναι περισσότερο εμφανείς στα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων που βασίζονται στο σχολείο για τις εκπαιδευτικές, διατροφικές και υγειονομικές τους ανάγκες. Ειδικά σε περιπτώσεις έλλειψης γονικής υποστήριξης δημιουργούνται μεγάλες ανισότητες στην παροχή εκπαιδευτικών παροχών.

Με στόχο να διασφαλιστεί η ισότητα για όλους τους μαθητές η UNESCO έχει καταστρώσει οργανωμένο στρατηγικό πλάνο για την υποστήριξη των παιδιών με τηλεκπαίδευση και άλλες καινοτόμες δράσεις κατά την επάνοδο στην κανονικότητα.

Η πανδημία ανέδειξε το σημαντικό ρόλο του σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Με τους μαθητές στο σπίτι, η σχολική κοινότητα απουσιάζει και η επαφή μέσω του διαδικτύου δε μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης. Τα παιδιά απουσιάζουν από το φυσικό χώρο όπου μπορούν να μοιραστούν τα ενδιαφέροντα, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση αποτελεί στους νέους ανθρώπους σημαντική συνιστώσα για την εξέλιξη της προσωπικότητάς τους.

Η πανδημία αυτή δίνει την ευκαιρία για επαναξιολόγηση του σχολείου που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας, αναφέρουν οι τρεις καθηγητές. Δηλαδή, ένα σχολείο που θα είναι μαθητο-κεντρικό, με διδακτική μεθοδολογία, με εξατομικευμένη προσέγγιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Υγειονομικοί, παιδαγωγοί και ψυχολόγοι πρέπει να υποστηρίξουν το έργο των δασκάλων και καθηγητών, γιατί η σωστή εκπαίδευση είναι συνώνυμη της υγείας.

Πηγή: https://www.amna.gr/health/article/461703/O-rolos-tis-leitourgias-ton-scholeion-kata-tin-epanodo-stin-kanonikotita

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΙ … ΑΛΛΑ”από τον Ομ. Καθηγητή, Ιωάννη Γουδέβενο, 25.4.2025 – ACC 2025

Συνάδελφοι - Συναδέλφισες …από την μία …και από την άλλη …και από εδώ τα τρία μας που θα έλεγε  Ο Χάρρυ Κλύνν ACC 25: Oι 4   μελέτες   που...

Έγκαιρη διάγνωση της αμυλοείδωσης με παλιές εξετάσεις

Έναν νέο έξυπνο και συμφέρον για το σύστημα υγείας τρόπο έγκαιρης διάγνωσης της καρδιακής αμυλοείδωσης τρανσθυρετίνης, η οποία χωρίς θεραπεία έχει εξαιρετικά κακή πρόγνωση,...

Πνευμονική αρτηριακή υπέρταση: Διαθέσιμη στην Ελλάδα καινοτόμος θεραπεία – Μειώνει κατά 76% τον κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών

Νέα εποχή στη θεραπεία της πνευμονικής αρτηριακής υπέρτασης φέρνουν τα πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα της μελέτης ZENITH για το sotatercept Σημαντικά δεδομένα από τη μελέτη Φάσης...

Ετικέτες