back to top

Μια διατροφή πλούσια σε καροτένια συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα λίπους στις αρτηρίες

Τα υψηλά επίπεδα καροτίνης στο αίμα συνδέονται με χαμηλότερο βαθμό αθηροσκλήρωσης στις αρτηρίες και επομένως με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Αυτά είναι τα συμπεράσματα μιας νέας μελέτης μιας ομάδας ερευνητών που δημοσιεύτηκε ως ανοιχτή πρόσβαση στο Clinical Nutrition. Επικεφαλής της εργασίας ήταν η Gemma Chiva Blanch, της ομάδας IDIBAPS Translational Research in Diabetes, Lipids and Obesity.

Η αθηροσκλήρωση είναι η συσσώρευση λίπους, και ιδιαίτερα της LDL ή «κακής» χοληστερόλης, στα εσωτερικά τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων. Αυτή η συσσώρευση, με τη μορφή αθηρωματικών πλακών, προκαλεί στένωση της εσωτερικής διαμέτρου του αγγείου, παρεμποδίζοντας έτσι την κυκλοφορία του αίματος.

Αυτές οι πλάκες μπορεί να σπάσουν και να σχηματίσουν θρόμβους που εμποδίζουν τη ροή του αίματος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε έμφραγμα του μυοκαρδίου (καρδιακή προσβολή), όταν το αίμα δεν φτάνει στην καρδιά ή ισχαιμικά εγκεφαλικά επεισόδια, όταν δεν φτάνει στον εγκέφαλο.

Δεν είναι μυστικό ότι η διατροφή παίζει βασικό ρόλο στις καρδιαγγειακές παθήσεις. Τα καροτένια είναι βιοδραστικές ενώσεις που βρίσκονται σε κίτρινα, πορτοκαλί και πράσινα φρούτα και λαχανικά, όπως καρότα, σπανάκι, μαρούλι, ντομάτες, γλυκοπατάτες, μπρόκολο, πεπόνι, πιπεριές, μάνγκο, παπάγια, βερίκοκα, μούσμουλα και κολοκύθες. Τα καροτένια είναι δυνητικά ικανά να ελέγξουν την αθηροσκλήρωση.

«Ωστόσο, οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα δεν ήταν πειστικές και μάλιστα φαίνεται πως, όταν χορηγούνται ως συμπλήρωμα τα καροτένια, έχουν επιβλαβή επίδραση», εξήγησε η Chiva Blanch.

Η μελέτη εξέτασε 200 άτομα ηλικίας μεταξύ 50 και 70 ετών. Οι εθελοντές που συμμετείχαν αναλύθηκαν σε σχέση με δύο παραμέτρους: τη συγκέντρωση καροτενίων στο αίμα και, μέσω υπερηχογραφικής απεικόνισης, την παρουσία αθηρωματικών πλακών στις καρωτίδες.

«Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι όσο μεγαλύτερη είναι η συγκέντρωση καροτενίων στο αίμα, τόσο μικρότερη είναι η αθηροσκληρωτική επιβάρυνση, ιδιαίτερα στις γυναίκες. […] Έτσι, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και άρα σε καροτένια μειώνει τον κίνδυνο ταλαιπωρίας από καρδιαγγειακά νοσήματα», είπε η Chiva Blanch.

Πηγή: https://www.zougla.gr/ygeia/diatrofi—dieta/article/mia-diatrofi-plousia-se-karotenia-sindete-me-xamilotera-epipeda-lipous-stis-artiries

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες