back to top

Μία ασπιρίνη την ημέρα μπορεί να μας προστατεύει από τον τύπου 2 διαβήτη

Ελπιδοφόρα ευρήματα από νέα μελέτη με επικεφαλής διακεκριμένη Ελληνίδα καθηγήτρια στην Αυστραλία.

Μία «μικρή» ασπιρίνη την ημέρα μετά την ηλικία των 65 ετών μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο αναπτύξεως διαβήτη τύπου 2, αναφέρουν επιστήμονες από την Αυστραλία.

Η σχετική μελέτη διεξήχθη σε 16.209 εθελοντές. Οι ερευνητές τους χώρισαν τυχαία σε δύο ομάδες. Οι 8.086 από αυτούς λάμβαναν καθημερινά 100 mg ασπιρίνης. Οι υπόλοιποι 8.123 λάμβαναν μία ανενεργό ουσία (εικονικό φάρμακο). Κατά την έναρξη της μελέτης κανένας από τους εθελοντές δεν έπασχε από:

  • Καρδιαγγειακή νόσο
  • Σωματική αναπηρία
  • Άνοια

Έπειτα από σχεδόν μία πενταετία παρακολούθησης, 995 από τους συμμετέχοντες είχαν εκδηλώσει σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Απ’ όσους λάμβαναν ασπιρίνη, νόσησαν οι 459. Απ’ όσους όμως λάμβαναν το εικονικό φάρμακο, με διαβήτη διαγνώστηκαν οι 536.

Αφού οι ερευνητές έλαβαν υπ’ όψιν και άλλους παράγοντες κινδύνου για διαβήτη, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ασπιρίνη μειώνει κατά 15% τον κίνδυνο αναπτύξεως της νόσου.

Η μελέτη έδειξε ακόμα πως με την ασπιρίνη αυξάνονται με πιο αργό ρυθμό τα επίπεδα της γλυκόζης νηστείας. Με τον όρο αυτό περιγράφεται το σάκχαρό στο αίμα όταν κάποιος είναι νηστικός.

Τι να κάνετε

Οι ερευνητές χαρακτήρισαν τα ευρήματά τους πολύ ενδιαφέροντα και τόνισαν πως αξίζει τον κόπο να διερευνηθεί περαιτέρω το θέμα. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει κανείς να αρχίσει να παίρνει «μικρή» ασπιρίνη από τώρα.

«Προγενέστερα ευρήματα της μελέτης μας είχαν δείξει ότι η ασπιρίνη σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο αιμορραγίας, κυρίως στη γαστρεντερική οδό. Γι’ αυτό τον λόγο οι ισχύουσες κατευθυντήριες οδηγίες συνιστούν λήψη ασπιρίνης από τους ηλικιωμένους μόνο αν υπάρχει ιατρικός λόγος. Αυτό ισχύει λ.χ. μετά από ένα έμφραγμα», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Σοφία Ζούνγκα, καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας & Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Monash, στη Μελβούρνη.

Τα νέα ευρήματα «δεν επαρκούν προς το παρόν για να αλλάξουν τις συστάσεις αυτές», πρόσθεσε.

Η νέα μελέτη πρόκειται να παρουσιαστεί λεπτομερώς στο επερχόμενο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Μελέτης του Διαβήτη (EASD). Το συνέδριο θα διεξαχθεί τον επόμενο μήνα στο Αμβούργο.

Πηγή: https://www.iatropedia.gr/ygeia/mia-aspirini-tin-imera-mporei-na-mas-prostatevei-apo-ton-typou-2-diaviti/171206/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες