Οι αναφορές σε λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται πως πλήττουν τη συναισθηματική εμπιστοσύνη, επηρεάζοντας την πρόθεση για πραγματοποίηση αγορών.
Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να ενοχλούνται από τις αναφορές σε λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης όταν ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε νέα αγορά, ιδίως στην κατηγορία των προϊόντων υψηλού ρίσκου, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα νέας έρευνας.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Ουάσιγκτον Στέιτ και δημοσιεύτηκε στο Journal of Hospitality Marketing & Management, με τη συμμετοχή χιλίων ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ζήτησε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τη σχέση μεταξύ της ενημέρωσης ότι μια συσκευή διαθέτει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης και την διάθεσή τους να προβούν στη σχετική αγορά, με σκοπό τη διερεύνηση του κατά πόσο μια πιθανή συναισθηματική δυσπιστία έναντι της νέας αυτής τεχνολογίας θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις.
Τα μέλη της ερευνητικής ομάδας χρησιμοποίησαν πανομοιότυπα προϊόντα και περιγραφές, με τη μόνη διαφορά να είναι η ενσωμάτωση του όρου “Τεχνητή Νοημοσύνη”, οπότε διαπίστωσαν ότι σε οκτώ διαφορετικές κατηγορίες τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια: η όποια αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη καθιστούσε τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες λιγότερο δημοφιλείς.
Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να ενοχλούνται από τις αναφορές σε λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης όταν ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε νέα αγορά, ιδίως στην κατηγορία των προϊόντων υψηλού ρίσκου, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα νέας έρευνας.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Ουάσιγκτον Στέιτ και δημοσιεύτηκε στο Journal of Hospitality Marketing & Management, με τη συμμετοχή χιλίων ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ζήτησε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τη σχέση μεταξύ της ενημέρωσης ότι μια συσκευή διαθέτει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης και την διάθεσή τους να προβούν στη σχετική αγορά, με σκοπό τη διερεύνηση του κατά πόσο μια πιθανή συναισθηματική δυσπιστία έναντι της νέας αυτής τεχνολογίας θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις.
Τα μέλη της ερευνητικής ομάδας χρησιμοποίησαν πανομοιότυπα προϊόντα και περιγραφές, με τη μόνη διαφορά να είναι η ενσωμάτωση του όρου “Τεχνητή Νοημοσύνη”, οπότε διαπίστωσαν ότι σε οκτώ διαφορετικές κατηγορίες τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια: η όποια αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη καθιστούσε τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες λιγότερο δημοφιλείς.
“Όποτε μνημονεύεται η τεχνητή νοημοσύνη, τείνει να περιορίζει τη συναισθηματική εμπιστοσύνη, κι αυτό οδηγεί σε μείωση της πρόθεσης αγοράς”, ανέφερε χαρακτηριστικά. “Διαπιστώσαμε ότι η συναισθηματική εμπιστοσύνη διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τα προϊόντα που ενσωματώνουν λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης”.
Η έρευνα προτείνει οι εταιρίες να χρησιμοποιούν διατυπώσεις όπως “προηγμένη τεχνολογία” ή “τεχνολογία αιχμής” προκειμένου να εκτονώσουν τις ενστάσεις των καταναλωτών και να τονώσουν τις πωλήσεις. Επίσης, σκόπιμο θα ήταν οι επικεφαλής να υπογραμμίζουν την παράμετρο της διαφάνειας στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και να εστιάζουν στην οικοδόμηση μιας εικόνας αξιοπιστίας της μάρκας που εκπροσωπούν, ώστε να καθησυχάσουν τις όποιες ανησυχίες ενδεχομένως έχουν οι καταναλωτές.