back to top

Καρδιοπάθειες: Σημαντικό ρόλο παίζει το οικογενειακό ιστορικό

Το ήμισυ του κινδύνου για καρδιακές παθήσεις μπορεί να προέρχεται από τα γονίδια της οικογένειας, διαπιστώνει έρευνα της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, η οποία τονίζει ότι η γνώση του οικογενειακού ιστορικού υγείας αποτελεί σημαντικό βήμα για τη μείωση του κινδύνου καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Ο πρόεδρος της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας και αναπληρωτής κλινικός καθηγητής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Γέιλ, Κιθ Τσέρτσγουελ, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Τις επόμενες εβδομάδες, καθώς οι άνθρωποι συγκεντρώνονται στις οικογενειακές γιορτές, θα υπάρχουν πολλά ταξίδια στις αναμνήσεις και ιστορίες από τις προηγούμενες γενιές. Καθώς αναπολείτε, είναι μια καλή στιγμή να μάθετε περισσότερα για το οικογενειακό ιστορικό υγείας σας. Μήπως η προγιαγιά πέθανε από καρδιακή προσβολή; Ο θείος επέζησε από εγκεφαλικό επεισόδιο; Το να γνωρίζετε ότι έχετε ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου είναι σημαντικό, διότι μπορεί να σημαίνει ότι διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο να πάθετε και εσείς καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο».

Το οικογενειακό ιστορικό δεν αποτελεί θανατική καταδίκη, διευκρινίζει ο ίδιος, αλλά θα πρέπει να αποτελεί προειδοποίηση, και προσθέτει ότι «μόλις αναγνωρίσετε ότι μπορεί να διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο, μπορείτε να λάβετε ορισμένα σημαντικά μέτρα για να παραμείνετε υγιείς». «Το να μην καπνίζετε ή να μην ατμίζετε, να βεβαιώνεστε ότι τρώτε υγιεινά και να παραμένετε σωματικά δραστήριοι είναι όλοι καλοί τρόποι για να κρατήσετε τις καρδιακές παθήσεις ή τα εγκεφαλικά επεισόδια μακριά. Ακόμη και τότε, μπορεί αν διαπιστώσετε ότι η υψηλή χοληστερόλη ή η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι απλώς στα γονίδιά σας και δεν υπάρχει τρόπος να το αποφύγετε. Τότε είναι που η έγκαιρη διάγνωση και οι κατάλληλες τροποποιήσεις του τρόπου ζωής, ακόμα και η φαρμακευτική αγωγή εάν είναι απαραίτητο, θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές για εσάς».

Βέβαια, επισημαίνεται ότι το οικογενειακό ιστορικό δεν είναι ο μόνος παράγοντας κινδύνου, καθώς το ιστορικό της καρδιαγγειακής νόσου μπορεί να οφείλεται στο περιβάλλον στο οποίο ζουν οι άνθρωποι και στη διαιώνιση ορισμένων συμπεριφορών, όπως οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες της οικογένειας, το κάπνισμα και η καθιστική συμπεριφορά.

Μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Circulation» της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, διαπίστωσε ότι τα άτομα με υψηλό γενετικό κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο αυτό αν ακολουθούσαν οκτώ συμπεριφορές: καλύτερη διατροφή, σωματική δραστηριότητα, διακοπή καπνίσματος, υγιή ύπνο, διαχείριση βάρους, έλεγχο της χοληστερόλης, διαχείριση του σακχάρου του αίματος και διαχείριση της αρτηριακής πίεσης.

Πηγή: https://www.cretalive.gr/ygeia/kardiopatheies-simantiko-rolo-paizei-oikogeneiako-istoriko

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες