back to top

H μαριχουάνα συνδέεται με βλάβη των αγγείων

Η μελέτη έδειξε τις πρώιμες αλλαγές που ενδεχομένως εξηγούν γιατί το κάπνισμα μαριχουάνας έχει συνδεθεί με κατοπινή καρδιοπάθεια.

Το κάπνισμα μαριχουάνας ή η κατανάλωση προϊόντων με THC σε τακτική βάση μπορεί ενδεχομένως να βλάπτει τα αγγεία όπως το κάπνισμα, αναφέρει μικρή έρευνα.

Ερευνητές του  University of California-San Francisco εξέτασαν αγγεία 55 ανθρώπων, 18 έως 50 ετών.  

Ορισμένοι κάπνιζαν μαριχουάνα ή κατανάλωναν προϊόντα με THC τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα για ένα χρόνο, ενώ οι υπόλοιποι δεν χρησιμοποιούσαν καθόλου.

Κανείς δεν κάπνιζε τσιγάρα ή άτμιζε και είχαν λίγη έκθεση στο παθητικό κάπνισμα.

Η Dr. Leila Mohammadi, του UCSF, δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι η αγγειακή λειτουργία μειώθηκε κατά 42% σε όσους κάπνιζαν μαριχουάνα και κατά 56% σε όσους κατανάλωναν προϊόντα με THC έναντι των μη χρηστών

Η ομάδα χρησιμοποίησε υπέρηχους για να εξεταστεί πόσο καλά οι αρτηρίες στα χέρια των συμμετεχόντων διευρύνονταν μετά τη διακοπή της ροής αίματος με σφιχτό περιβραχιόνιο για 5 λεπτά.

Aρτηρίες που δεν διευρύνονται σωστά, ενδεχομένως είναι πρώιμο σημάδι βλάβης των αγγείων, που αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή εγκεφαλικό και άλλα προβλήματα υγείας αργότερα στη ζωή.

Ερευνητές σημειώνουν ότι η μελέτη έδειξε τις πρώιμες αλλαγές που ενδεχομένως εξηγούν γιατί το κάπνισμα μαριχουάνας έχει συνδεθεί με κατοπινή καρδιοπάθεια. Φαίνεται ότι το κάπνισμα και η THC καθαυτή συμβάλλουν σε αυτές τις αλλαγές με διαφορετικούς τρόπους.

Ακόμα και αυτοί που δεν κάπνιζαν αλλά κατανάλωναν προϊόντα με THC τακτικά, είχαν μειωμένη αγγειακή λειτουργία.

Συμμετέχοντες που χρησιμοποιούσαν πιο συχνά μαριχουάνα έτειναν να έχουν χειρότερη αγγειακή λειτουργία. Όμως, η έρευνα δεν έδειξε μπλοκαρισμένες αρτηρίες ή συσσώρευση πλάκας.

Στο εργαστήριο, οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι το αίμα καπνιστών μαριχουάνας οδήγησε τα κύτταρα των τοιχωμάτων των αγγείων  να απελευθερώνουν 27% λιγότερο μονοξείδιο του αζώτου το οποίο βοηθά στη χαλάρωση και διεύρυνση των αγγείων.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο JAMA Cardiology.

Πηγές:
JAMA Cardiology, https://www.iatronet.gr/article/133125/h-marihoyana-syndeetai-me-vlavh-ton-aggeion

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Διαλειμματική νηστεία: Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι εάν έχουμε “πατήσει” τα 60

Η διαλειμματική νηστεία πράγματι μπορεί να συμβάλει στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, υπάρχει το ερώτημα εάν τα οφέλη κατανέμονται με τον ίδιο τρόπο σε όλες...

Μπορούμε να ρίξουμε τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης μόνο με άσκηση;

Η σωματική άσκηση μπορεί να προλάβει και να αντιμετωπίσει τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Σύμφωνα δε με τους ειδικούς της κλινικής Cleveland, η συστηματική φυσική δραστηριότητα...

Θρομβοπροφύλαξη για κολπική μαρμαρυγή σε ασθενείς με drug-eluting stents

Στο editorial σχολιάζεται η μελέτη ADAPT AF‑DES για τη βέλτιστη αντιθρομβωτική αγωγή σε ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή και DES, με βασικό ερώτημα αν, μετά το πρώτο...

Ετικέτες