back to top

Γενετικός κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2: Πόσο τον μειώνει ο υγιεινός τρόπος ζωής

Η έρευνα, που διήρκεσε 3 χρόνια, περιέλαβε 1.000 άντρες 50 εως 75 ετών στη Φινλανδία.

Ο γενετικός κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2 μπορεί να ξεπεραστεί με υγιεινή διατροφή και τακτική άσκηση, αναφέρει νέα έρευνα.

Υγιεινός τρόπος ζωής μείωσε τον κίνδυνο κατά 70% σε ομάδα με γενετική πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.

Υγιεινές συμπεριφορές είχαν μεγαλύτερη επίδραση στον κίνδυνο έναντι αυτού ανθρώπων με χαμηλή γενετική προδιάθεση, έδειξε η έρευνα.

Υγιεινή διατροφή και άσκηση είχαν στατιστικά σημαντική επίδραση στον κίνδυνο διαβήτη σε αυτούς που είχαν χαμηλό γενετικό κίνδυνο.

Η Maria Lankinen, του University of Eastern Finland δήλωσε ότι παρόλα αυτά, τα ευρήματα ενθαρρύνουν όλους να κάνουν αλλαγές του τρόπου ζωής που προάγουν την υγεία.

Αυτό, γιατί οι συμμετέχοντες έτειναν  να πετυχαίνουν καλύτερο έλεγχο σακχάρου και έχασαν βάρος αν είχαν ακολουθήσει υγιεινό τρόπο ζωής.

Η έρευνα, που διήρκεσε 3 χρόνια, περιέλαβε 1.000 άντρες 50 εως 75 ετών στη Φινλανδία. Περισσότεροι από 600 έλαβαν οδηγίες για υγιεινό τρόπο ζωής και οι υπόλοιποι αποτελέσαν την ομάδα ελέγχου.

Ο γενετικός κίνδυνος καθορίστηκε με βάση 76 γονίδια που είναι γνωστό πως αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

Όμως, στη διάρκεια της έρευνας ούτε οι συμμετέχοντες ούτε οι ερευνητές γνώριζαν σε ποια ομάδα κινδύνου ανήκαν.

Οι άντρες που έλαβαν τις οδηγίες για τον τρόπο ζωής βελτίωσαν σημαντικά την ποιότητα διατροφής τους. Ετρωγαν περισσότερες φυτικές ίνες, φρούτα, λαχανικά και υγιεινά λιπαρά.

Οι άντρες επίσης είχαν καλές συνήθειες άσκησης και έτειναν να χάσουν βάρος.

Μεταξύ όσων έλαβαν οδηγίες το 7,7% αυτών με χαμηλό γενετικό κίνδυνο και το 7,9% αντρών με υψηλό κίνδυνο είχαν διαβήτη.

Ποσοστό 8,2% αντρών χαμηλού κινδύνου εμφάνισαν διαβήτη στην ομάδα ελέγχου έναντι 14,1% της ομάδας υψηλού κινδύνου.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

Πηγές:
Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, https://www.iatronet.gr/article/126988/genetikos-kindynos-gia-diavhth-typoy-2-poso-ton-meionei-o-ygieinos-tropos-zohs-meleth

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες