back to top

Ποιά είναι η επίδραση της κατανάλωσης καφέ, τσαγιού και καφεΐνης στην εμφάνιση καρδιομεταβολικών νοσημάτων?

Παλαιότερες μελέτες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση καφέ, τσαγιού και καφεΐνης με ελάττωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιομεταβολικών νοσημάτων. Στην παρούσα προοπτική μελέτη από την UK Biobank εκτιμήθηκε η συσχέτιση των ουσιών αυτών με την εκδήλωση τουλάχιστον δυο καρδιομεταβολικών νοσημάτων: στεφανιαίας νόσου, ισχαιμικού αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Αξιολογήθηκαν δεδομένα από 172.315 χρήστες καφεΐνης και 188.091 χρήστες καφέ και τσαγιού και μετρήθηκαν 168 μεταβολίτες σε δείγμα αίματος 88.204 και 96.393 συμμετεχόντων αντίστοιχα. Βρέθηκε ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ (3/ημέρα) ή καφεΐνης (200-300 mg/ημέρα) σχετιζόταν με περίπου 40-48% χαμηλότερη πιθανότητα εμφάνισης καρδιομεταβολικών νοσημάτων συγκριτικά με άτομα που δεν καταναλώνουν ή καταναλώνουν χαμηλές ποσότητες αυτών των ουσιών. Στη σχέση αυτή πιθανώς παίζουν ρόλο 80 με 97 μεταβολίτες που αναγνωρίστηκαν με την κατανάλωση καφεΐνης και τα καρδιομεταβολικά νοσήματα σε όλα τα στάδια ανάπτυξης.Οι ερευνητές καταλήγουν ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ, τσαγιού και καφεΐνης δρα προστατευτικά στην εμφάνιση καρδιομεταβολικών νοσημάτων και προτείνουν σχεδιασμό κατάλληλων μελετών για επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων αυτών.

Άρθρο: (Lu X, Zhu X, Li G, et al. J Clin Endocrinol Metab. 2024:dgae552. doi: 10.1210/clinem/dgae552)

Επιμέλεια:

Χ. Μιχαλακέας, Καρδιολόγος,
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής,
Π.Γ.Ν.«Αττικόν»

Λ. Ραλλίδης, Καθηγητής Καρδιολογίας,
Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
Π.Γ.Ν. «Αττικόν»

Πηγή: https://eelia.gr/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες