back to top

Ο κίνδυνος για καρκίνο μειώνεται 10 χρόνια μετά τη διακοπή του καπνίσματος

Μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου για καρκίνο στον πνεύμονα φάνηκε σε σχέση με τη διακοπή πριν την ηλικία των 50 ετών σε σύγκριση με την ηλικία των 50 και άνω.

H παρατεταμένη διακοπή του καπνίσματος συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου 10 χρόνια μετά τη διακοπή, αναφέρει έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Network Open.

Ο Eunjung Park, του National Cancer Center Graduate School of Cancer Science and Policy στη Goyang, της Νότιας Κορέας, εξέτασε τη χρονική πορεία όσον αφορά τον κίνδυνο καρκίνου σύμφωνα με τον χρόνο που πέρασε από τη διακοπή του καπνίσματος, σε αναδρομική μελέτη κοόρτης 2.974.820 Κορεατών, 30 ετών και άνω.

Οι ερευνητές επιβεβαίωσαν 196.829 περιστατικά καρκίνου σε διάστημα 13,4 ετών κατά μέσον όρο. Οσοι διέκοψαν εντελώς είχαν χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο σε σύγκριση με όσους συνέχιζαν να καπνίζουν, με αναλογία κινδύνου 0,83 για όλες τις περιοχές καρκίνου και 0,58, 0,73, 0,86, και 0,80 για τον πνεύμονα, ήπαρ, στομάχι και παχύ έντερο, αντίστοιχα.

Ο κίνδυνος καρκίνου ήταν ελαφρώς αυξημένος τα 10 χρόνια μετά τη διακοπή έναντι του συνεχιζόμενου καπνίσματος και στη συνέχεια μειώθηκε με τον καιρό. Μετά από 15 ή περισσότερα χρόνια, ο κίνδυνος έφτασε στο 50% αυτού που συνδεόταν με το συνεχιζόμενο κάπνισμα.

Ο κίνδυνος καρκίνου στον πνεύμονα μειώθηκε 3 χρόνια νωρίτερα από αυτόν άλλων ειδών καρκίνου και φάνηκε μεγαλύτερη σχετική μείωση.

Μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου για καρκίνο στον πνεύμονα φάνηκε σε σχέση με τη διακοπή πριν την ηλικία των 50 ετών σε σύγκριση με την ηλικία των 50 και άνω (αναλογία κινδύνου, 0,43 και 0,61, αντίστοιχα).

Οι ερευνητές σημειώνουν τη σημασία της προαγωγής της διακοπής του καπνίσματος προσφέροντας κατάλληλη στήριξη και πηγές για συνεχιζόμενη διακοπή και ενθάρρυνσή τους σε μικρή ηλικία για τη μείωση του κινδύνου καρκίνου.

Πηγές:
JAMA Network Open, https://www.iatronet.gr/article/122676/meiomenos-einai-o-kindynos-gia-karkino-10-hronia-meta-th-diakoph-toy-kapnismatos-meleth

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες