back to top

Η λήψη χαμηλής δόσης ασπιρίνης σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο αναιμίας σε ηλικιωμένους

Η λήψη χαμηλής δόσης ασπιρίνης συσχετίστηκε με αυξημένη συχνότητα εμφάνισης αναιμίας, καθώς και με μείωση της φερριτίνης ή των επιπέδων σιδήρου στο αίμα σε υγιείς κατά τα άλλα ηλικιωμένους. Αυτό διαπιστώνει έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Annals of Internal Medicine».

Περίπου οι μισοί ηλικιωμένοι στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής έχουν αναφέρει προληπτική χρήση ασπιρίνης. Μία από τις επιπλοκές της χρήσης αυτής είναι ο αυξημένος κίνδυνος για σοβαρή αιμορραγία, ιδίως γαστρεντερική.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μονάς της Μελβούρνης διεξήγαν ανάλυση σε τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή λήψης ασπιρίνης σε 19.114 άτομα ηλικίας 70 ετών και άνω. Στους συμμετέχοντες ανατέθηκε να λαμβάνουν 100 mg ασπιρίνης ημερησίως ή εικονικό φάρμακο. Όπως προέκυψε από τη μελέτη, ο κίνδυνος εμφάνισης αναιμίας ήταν 23,5% μεταξύ εκείνων που λάμβαναν χαμηλή δόση ασπιρίνης και συνοδευόταν από μικρή μείωση της μέσης αιμοσφαιρίνης και μεγαλύτερη μείωση της συγκέντρωσης φερριτίνης.

Πηγή: https://www.amna.gr/health/article/740020/I-lipsi-chamilis-dosis-aspirinis-schetizetai-me-auximeno-kinduno-anaimias-se-ilikiomenous

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες