back to top

Ξεκινά ενιαίο πληροφοριακό σύστημα στα νοσοκομεία εντός του 2026 – Πώς θα «επικοινωνούν» ηλεκτρονικά

Πώς θα «μιλούν» ψηφιακά μεταξύ τους τα νοσοκομεία το 2026

Σε νέα ψηφιακή τροχιά δεσμεύεται ότι θα μπουν το 2026 όλα τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.

Η ηγεσία του υπουργείου υπογραμμίζει ότι από το νέο έτος όλα τα νοσηλευτικά ιδρύματα του ΕΣΥ θα μπορούν να «επικοινωνούν» μεταξύ τους, καθώς τις τελευταίες δεκαετίες κάθε δημόσια μονάδα διαθέτει το δικό της πληροφοριακό σύστημα, χωρίς δυνατότητα διασύνδεσης με άλλα νοσοκομεία, ακόμη και αν βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Ο υπουργός Υγείας έχει δώσει το περίγραμμα του νέου συστήματος, το οποίο θα βασίζεται σε ενιαίο λογισμικό. Στόχος είναι να διευκολύνει τόσο τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία, όσο και τους πολίτες, αλλά και τους ιδιώτες γιατρούς.

Ειδικότερα, τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προετοιμάζουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα που θα επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ των νοσοκομείων και τη διασύνδεση με τον Εθνικό Ιατρικό Φάκελο, το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και άλλες δομές του Υπουργείου Υγείας.

Νοσοκομεία: Τι φέρνει το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα

Σήμερα, το ΕΣΥ διαθέτει πολλά και διαφορετικά πληροφοριακά συστήματα ανά περιοχή και μονάδα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία διασύνδεση μεταξύ των νοσοκομείων. Μέχρι τώρα, την ευθύνη φέρουν οι διοικητές των νοσοκομείων, οι οποίοι προμηθεύονταν τα δικά τους πληροφοριακά συστήματα από εταιρείες της επιλογής τους, με διαφορετικό κόστος και λειτουργικότητα.

Παράλληλα, μέσα στο 2026 αναμένεται να επεκταθεί ο ηλεκτρονικός φάκελος υγείας, που θα περιλαμβάνει όλα τα ιατρικά δεδομένα των πολιτών — όπως εξετάσεις, επεμβάσεις, ιατρικές επισκέψεις και φάρμακα — ώστε να έχουν πρόσβαση οι γιατροί του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μειωθεί η γραφειοκρατία και οι ασθενείς δεν θα χρειάζεται να μεταφέρουν σε έντυπη μορφή τις εξετάσεις, τις διαγνώσεις και τις συνταγές τους.

Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του HealthReport.gr, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης των ιατρικών αρχείων των ασθενών που νοσηλεύτηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε δημόσια νοσοκομεία.

Παρά το γεγονός ότι πολλά ιδρύματα διαθέτουν ηλεκτρονικούς φακέλους για τα τελευταία πέντε χρόνια, η διαδικασία ψηφιοποίησης όλων των δεδομένων — που χρηματοδοτείται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης — προχωρά με αργούς ρυθμούς, καθώς ξεκίνησε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες.

Να σημειωθεί ότι όλα τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2026, γεγονός που αφήνει μετέωρο το συγκεκριμένο έργο, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν κονδύλια που ξεπερνούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ.

Πηγή: https://medispin.blogspot.com/2026/01/2026_11.html

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Η κατανάλωση ζαχαρούχων ροφημάτων στην παιδική ηλικία σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για υπέρταση στην ενήλικη ζωή

Η συστηματική κατανάλωση ζαχαρούχων ροφημάτων και χυμών φρούτων κατά την παιδική ηλικία ενδέχεται να αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης στην ενήλικη ζωή,...

Η καρδιαγγειακή υγεία επιδεινώνεται σημαντικά στην περιεμμηνόπαυση

Οι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι η περιεμμηνόπαυση αποτελεί ένα κρίσιμο "παράθυρο" για την αξιολόγηση της καρδιαγγειακής υγείας. Η περιεμμηνόπαυση συνδέεται ανεξάρτητα από την ηλικία με μια...

Εκτίμηση διακινδύνευσης για καρκίνο με βάση το εκθεσίωμα

Ο καθηγητής το χαρακτηρίζει ως το "χαμένο μισό" των παραγόντων κινδύνου που επηρεάζουν την καρκινογένεση. Πώς μετριέται και πώς μπορεί να ανοίξει το δρόμο...

Ετικέτες