back to top

Σχετίζεται η Μεσογειακή Διατροφή με τον κίνδυνο εμφάνισης κακοηθειών σχετιζόμενων με παχυσαρκία?

Η Μεσογειακή Διατροφή (ΜΔ) σχετίζεται με χαμηλότερη επίπτωση καρκίνου και με ελαττωμένη πρόσληψη σωματικού βάρους, υποδηλώνοντας ένα δυνητικό ρόλο στη μείωση των κακοηθειών που σχετίζονται με παχυσαρκία (obesity-related cancers, ORCs), όπως κακοήθειες πεπτικού, νεφρών, ήπατος, παγκρέατος κ.λπ. Στην προοπτική αυτή μελέτη αξιολογήθηκαν δεδομένα από τη μελέτη EPIC (European Prospective Investigation Into Cancer and Nutrition) σε συνολικά 450.111 συμμετέχοντες μέσης ηλικίας 51 ετών. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν ανάλογα με τις διατροφικές τους συνήθειες σε υψηλή, ενδιάμεση ή χαμηλή συμμόρφωση στη ΜΔ. Σε διάμεση παρακολούθηση 15ετίας το πρωταρχικό τελικό σημείο της επίπτωσης ORCs καταγράφηκε σε ποσοστό 4,9% των συμμετεχόντων με 6% χαμηλότερο κίνδυνο σε άτομα με υψηλή συμμόρφωση στη ΜΔ έναντι χαμηλής συμμόρφωσης. Εντούτοις, δείκτες παχυσαρκίας όπως ο δείκτης μάζας-σώματος και η περιφέρεια μέσης δεν έδειξαν συσχέτιση ανάμεσα στη ΜΔ και την εμφάνιση ORCs.

Οι ερευνητές καταλήγουν ότι η αυξημένη συμμόρφωση στη ΜΔ σχετίζεται με μέτρια μείωση στον κίνδυνο εμφάνισης ORCs, σχέση που είναι ανεξάρτητη από δείκτες παχυσαρκίας, και προτείνουν περαιτέρω έρευνα για αποσαφήνιση των πρoστατευτικών μηχανισμών.

Άρθρο: (Aguilera-Buenosvinos I, Morales Berstein F, González-Gil EM, et al. JAMA Netw Open. 2025;8:e2461031)

Επιμέλεια:

Χ. Μιχαλακέας, Καρδιολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής,
Υπεύθυνος Λιπιδαιμικού Ιατρείου Ευρωκλινικής Αθηνών

Λ. Ραλλίδης, Καθηγητής Καρδιολογίας,
Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
Π.Γ.Ν. «Αττικόν»

Πηγή: https://eelia.gr/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Ένας στους 5 ανθρώπους μπορεί να φέρει αυτόν τον «κρυφό» γενετικό κίνδυνο για την καρδιά

Ένα σωματίδιο που σχετίζεται με τη χοληστερόλη και τα αυξημένα επίπεδα του οποίου σχετίζονται με κληρονομικούς παράγοντες μπορεί να αυξάνει αθόρυβα τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων και...

Δίδυμοι 36χρονοι έπαιρναν επί 6 μήνες μόνο φυτικά ή ζωικά συμπληρώματα – Δείτε τι συνέβη

Το πείραμα διήρκεσε 6 μήνες και αποκάλυψε εκπληκτικές διαφορές στην υγεία μεταξύ των δύο αδελφών Σε μια νέα συναρπαστική μελέτη περίπτωσης, οι γενετικά πανομοιότυποι δίδυμοι...

 Φυσικοθεραπείες: Η κίνηση ως βασικό εργαλείο πρόληψης και αποκατάστασης καρδιαγγειακών νοσημάτων

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών θα υλοποιήσει πανελλαδική εκστρατεία ενημέρωσης με κύρια συνθήματα: «Κινηθείτε περισσότερο, σε κάθε ηλικία» και «Ξεκινήστε νωρίς. Παραμείνετε δραστήριοι. Συνεχίστε να κινείστε σε όλη...

Ετικέτες