back to top

Πρέπει πραγματικά να αποφεύγουμε το λίπος στη διατροφή μας;

Εργασία μας που παρουσιάσαμε στο πρόσφατο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (European Society of Cardiology #ESC).

Ξέροντας ότι η χοληστερόλη είναι βασικό συστατικό της αθηρωμάτωσης (“αρτηριοσκλήρυνσης”), η λογική και οι ευρωπαϊκές οδηγίες συστήνουν να αποφεύγουμε τη δίαιτα πλούσια σε λίπος, ειδικά τα κορεσμένα λιπαρά.
Τελευταίως όμως, φαίνεται ότι το να αποφεύγουμε τους υδατάνθρακες (ζάχαρη, ζυμαρικά, πατάτες, ψωμί) μπορεί να είναι είναι εξίσου, αν όχι καλύτερος τρόπος να περιορίσουμε κάποιους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Κάναμε μια συστηματική ανασκόπηση και μετανάλυση όλων των συμμετεχόντων όλων των δημοσιευμένων μελετών (25 τυχαιοποιημένες μελέτες) που σύγκριναν διατροφή φτωχή σε λίπος με διατροφή φτωχή σε υδατάνθρακες, σε υπέρβαρους και παχύσαρκους. Η μετανάλυσή μας έδειξε ότι αποφεύγοντας τους υδατάνθρακες, οι συμμετέχοντες είχαν καλύτερα αποτελέσματα, με μεγαλύτερη μείωση του βάρους, των τριγλυκεριδίων και παραγόντων φλεγμονής (TNF-α, IL-6) και μεγαλύτερη αύξηση της καλής χοληστερόλης HDL, χωρίς να αυξηθεί η κακή χοληστερόλη LDL ή η αρτηριακή πίεση.

Φαίνεται δηλαδή, ότι αποφεύγοντας τους υδατάνθρακες, μπορούμε να έχουμε τα ίδια ή και καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία της καρδιάς μας, από ότι αν αποφεύγουμε το λίπος (και υπάρχουν αρκετές ερμηνείες γι’ αυτό).

Η εργασία αποτέλεσε τη διπλωματική εργασία (MD thesis) της, τότε φοιτήτριάς μας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο #EUC και νυν συναδέλφου, Angela Ishak.

Link: https://drkarpettas.com/2021/09/02/fat-in-diet/?fbclid=IwAR36p-L-jzlDhwZCeEbqQ453hpNLiBdC3GVuErWYDeKvAabXY8ZyRQzIrcU

Επιμέλεια: Νίκος Καρπεττάς, Consultant Cardiologist, General Healthcare System-ΓεΣΥ, Λέκτορας European University of Cyprus

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Περιοδοντίτιδα: Συνδυασμός ασπιρίνης και ωμέγα-3 οδηγεί σε παρόμοια βελτίωση με τη λήψη αντιβίωσης

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο συνδυασμός συμπληρωμάτων ωμέγα-3 και χαμηλής δόσης ασπιρίνης πετυχαίνει κλινικά οφέλη παρόμοια με αυτά του πρωτοκόλλου metronidazole και amoxicillin. Άνθρωποι με...

«Αντίδοτα για την Αναστροφή της Αντιπηκτικής Αγωγής»

Η ανασκόπηση των Rocca και ten Cate παρουσιάζει τις διαθέσιμες στρατηγικές για την αναστροφή της αντιπηκτικής δράσης σε ασθενείς με μείζονα αιμορραγία ή ανάγκη...

Η νέα εποχή της παιδιατρικής μεταμόσχευσης νεφρού στην Ελλάδα

Tι λέει στο iatronet.gr η κα. Βαρβάρα Ασκητή MD, PhD-Διευθύντρια Νεφρολογικού Τμήματος Παίδων ‘Π&Α Κυριακού” Η μεταμόσχευση νεφρού αποτελεί τη θεραπεία εκλογής για τα παιδιά με...

Ετικέτες