back to top

Όσοι πίνουν πολύ κινδυνεύουν να χάσουν μυϊκή μάζα

Όσοι πίνουν πολύ θα μπορούσαν να θέτουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο απώλειας μυών και αδυναμίας στη μετέπειτα ζωή τους, σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας.

Η μελέτη δείχνει με στατιστική μοντελοποίηση ότι τα άτομα με τη χαμηλότερη ποσότητα μυών έπιναν 10 μονάδες ή περισσότερες την ημέρα -περίπου ένα μπουκάλι κρασί.

Επειδή οι πιο ογκώδεις άνθρωποι έχουν περισσότερη μυϊκή μάζα, η ερευνητική ομάδα υιοθέτησε το μέγεθος του σώματος. Και έλαβε υπόψη παράγοντες όπως η κατανάλωση πρωτεΐνης και η σωματική δραστηριότητα. Τα ευρήματα, κυρίως σε άτομα ηλικίας 50 και 60 ετών, υποδηλώνουν έναν άλλο λόγο για να περιορίσουμε το ποτό.

Η καθηγήτρια Ailsa Welch, από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας., είπε: «Η απώλεια μυών καθώς μεγαλώνουμε οδηγεί σε προβλήματα αδυναμίας στη μετέπειτα ζωή. Η πρόσληψη αλκοόλ είναι ένας σημαντικός τροποποιήσιμος παράγοντας κινδύνου για πολλές ασθένειες, γι’ αυτό θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης αλκοόλ και μυϊκής υγείας καθώς μεγαλώνουμε».

Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα από τη UK Biobank -μια μεγάλης κλίμακας βάση δεδομένων με ανώνυμα στοιχεία για τον τρόπο ζωής και την υγεία από μισό εκατομμύριο ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο. Περιέλαβε δεδομένα για σχεδόν 200.000 άτομα ηλικίας μεταξύ 37 και 73 ετών. Εξέτασε πόσο αλκοόλ έπιναν οι άνθρωποι και το συνέκρινε με πόσους μυς είχαν, ανάλογα με το μέγεθος του σώματός τους. Έλαβε επίσης υπόψη πράγματα όπως το πόση πρωτεΐνη κατανάλωναν, τα επίπεδα σωματικής τους δραστηριότητας και άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά στο πόσο μυς μπορεί να έχει το σώμα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι ήταν στα 50 και στα 60 τους και διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν πολύ αλκοόλ είχαν μικρότερη ποσότητα σκελετικών μυών σε σύγκριση με άτομα που έπιναν λιγότερο.

Το πρόβλημα εμφανίστηκε όταν οι άνθρωποι έπιναν 10 ή περισσότερες μονάδες αλκοόλ την ημέρα που ισοδυναμεί με περίπου ένα μπουκάλι κρασί. Αλλά αυτή ήταν μια μελέτη στατιστικής συσχέτισης και δεν υπάρχει σιγουριά για την πραγματική αιτία. Δείχνει όμως ότι μπορεί το αλκοόλ να έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στη μυϊκή μάζα σε υψηλά επίπεδα κατανάλωσης.

Πηγή: https://www.zougla.gr/ygeia/diatrofi—dieta/article/osi-pinoun-poli-kindinevoun-na-xasoun-miki-maza

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Δωρεάν επισκέψεις σε ιδιώτες γιατρούς: Τι προβλέπει ο ΕΟΠΥΥ

Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) υπενθυμίζει στους ασφαλισμένους το ισχύον πλαίσιο για τις επισκέψεις σε ιδιώτες γιατρούς που είναι συμβεβλημένοι με τον...

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΙ … ΑΛΛΑ”από τον Ομ. Καθηγητή, Ιωάννη , 8.6.2026 – Kαρδιακές Eντατικές Μονάδες

Συνάδελφοι Συναδέλφισσες Να ξεκινήσουμε με ευχάριστα Νέα μέλη ΔΕΠ στην Ακαδημαική Καρδιολογική Κοινότητα: Kόνιαρη Ιωάννα(Πάτρα),  Κωστοπούλου Αννα(Λάρισα). Σιδηροκέφαλες! Μέλος ΔΣ (Βoard) Της ESC o K. Τούτουζας. Στο...

Ακόμα και η μέτρια ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με καρδιακά προβλήματα

Η μακροχρόνια έκθεση στην -ακόμα και σε μέτρια επίπεδα- ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με πιο προχωρημένη στεφανιαία νόσο, όπως προκύπτει από μελέτη που δημοσιεύθηκε στο...

Ετικέτες