back to top

Με την τιρζεπατίδη φαίνεται να διευρύνεται το οπλοστάσιο των φαρμάκων σε παχυσάρκους με καρδιακή ανεπάρκεια και διατηρημένο κλάσμα εξώθησης

Η μελέτη SUMMIT είναι μια διπλά-τυφλή τυχαιοποιημένη μελέτη σε πάσχοντες από καρδιακή ανεπάρκεια με διατηρημένο κλάσμα εξώθησης (ΚΕ>50%) και παχυσαρκία (ΔΜΣ> 30 kg/m2) οι οποίοι έλαβαν τον GLP-1 αγωνιστή τιρζεπατίδη. Πρωταρχικό τελικό σημείο της μελέτης ήταν ο θάνατος από καρδιαγγειακά αίτια ή η επιδείνωση της καρδιακής ανεπάρκειας, ενώ παράλληλα αξιολογήθηκε και η ποιότητα ζωής με το ερωτηματολόγιο του Kansas City. Συμμετείχαν 731 ασθενείς που τυχαιοποιήθηκαν σε τιρζεπατίδη σε δόση 15 mg υποδορίως έως μια φορά την εβδομάδα ή σε εικονικό φάρμακο. Σε παρακολούθηση 104 εβδομάδων καταγράφηκε ελάττωση καρδιαγγειακού θανάτου κατά 42% και επιδείνωσης της καρδιακής ανεπάρκειας κατά 46% στους συμμετέχοντες που έλαβαν τιρζεπατίδη. Παράλληλα, διαπιστώθηκε βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ, αντίθετα, μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων υπό τιρζεπατίδη εμφάνισαν ανεπιθύμητες επιδράσεις, κυρίως γαστρεντερικές διαταραχές, που οδήγησαν σε διακοπή του φαρμάκου (6,3% έναντι 1,4%). Οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι η χορήγηση τιρζεπατίδης σε παχύσαρκους ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια και διατηρημένο κλάσμα εξώθησης οδηγεί σε μείωση της καρδιακής νοσηρότητας και θνητότητας και σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Άρθρο: (Packer M, Zile MR, Kramer CM, et al. N Engl J Med. 2024. doi: 10.1056/NEJMoa2410027. Epub ahead of print.)

Επιμέλεια:

Χ. Μιχαλακέας, Καρδιολόγος,
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Β’ Πανεπιστημιακής Καρδιολογικής Κλινικής,
Π.Γ.Ν.«Αττικόν»

Λ. Ραλλίδης, Καθηγητής Καρδιολογίας,
Β΄ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
Π.Γ.Ν. «Αττικόν»

Πηγή: https://eelia.gr/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Ένας στους 5 ανθρώπους μπορεί να φέρει αυτόν τον «κρυφό» γενετικό κίνδυνο για την καρδιά

Ένα σωματίδιο που σχετίζεται με τη χοληστερόλη και τα αυξημένα επίπεδα του οποίου σχετίζονται με κληρονομικούς παράγοντες μπορεί να αυξάνει αθόρυβα τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων και...

Δίδυμοι 36χρονοι έπαιρναν επί 6 μήνες μόνο φυτικά ή ζωικά συμπληρώματα – Δείτε τι συνέβη

Το πείραμα διήρκεσε 6 μήνες και αποκάλυψε εκπληκτικές διαφορές στην υγεία μεταξύ των δύο αδελφών Σε μια νέα συναρπαστική μελέτη περίπτωσης, οι γενετικά πανομοιότυποι δίδυμοι...

 Φυσικοθεραπείες: Η κίνηση ως βασικό εργαλείο πρόληψης και αποκατάστασης καρδιαγγειακών νοσημάτων

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών θα υλοποιήσει πανελλαδική εκστρατεία ενημέρωσης με κύρια συνθήματα: «Κινηθείτε περισσότερο, σε κάθε ηλικία» και «Ξεκινήστε νωρίς. Παραμείνετε δραστήριοι. Συνεχίστε να κινείστε σε όλη...

Ετικέτες