back to top

Καφές και Καρδιαγγειακές Νόσοι: Νεότερα Δεδομένα

Η κατανάλωση δύο έως τριών καφέδων την ημέρα συνδέεται με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μικρότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, όπως δείχνει μία νέα αυστραλιανή επιστημονική έρευνα. Το όφελος αφορά όλα τα είδη καφέ, καθώς επίσης με ή χωρίς καφεΐνη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Πίτερ Κίστλερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης και του Ινστιτούτου Ερευνών Baker Heart & Diabetes, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «European Journal of Preventive Cardiology» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 450.000 ανθρώπους με μέση ηλικία 58 ετών.

Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν για περίπου 12 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων οι 27.809 (το 6,2%) πέθαναν, ενώ οι 43.173 (9,6%) διαγνώστηκαν με καρδιαγγειακή νόσο και οι 30.100 (6,7%) με αρρυθμία, έδωσαν αναλυτικές πληροφορίες για το αν έπιναν καφέ, τι είδους και πόσο συχνά. Οι περισσότεροι έπιναν συνήθως αλεσμένο (44%), ενώ το 18% έπιναν στιγμιαίο και το το 15% χωρίς καφεΐνη, ενώ το 22% (η ομάδα ελέγχου) δεν έπιναν καθόλου καφέ.

Διαπιστώθηκε ότι τη μεγαλύτερη μείωση κινδύνου πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία είχαν όσοι έπιναν δύο έως τρεις καφέδες καθημερινά, σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ: Ποσοστά 27%, 14% και 11% μικρότερη πιθανότητα θανάτου υπήρχε για όσους έπιναν αλεσμένο καφέ, χωρίς καφεΐνη και στιγμιαίο αντίστοιχα.

Όσον αφορά την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, όλοι οι τύποι καφέ οδηγούσαν σε μείωση του σχετικού κινδύνου, πάλι με τον χαμηλότερο κίνδυνο να σχετίζεται με την κατανάλωση δύο έως τριών καφέδων ημερησίως: Η μείωση της πιθανότητας καρδιαγγειακής νόσου ήταν 20% για τον αλεσμένο καφέ, 9% τον στιγμιαίο και 6% τον ντεκαφεϊνέ.

Τέλος, αναφορικά με τη διάγνωση καρδιακής αρρυθμίας, ο καφές με καφεΐνη, αλλά όχι εκείνος χωρίς καφεΐνη, σχετιζόταν με μείωση του κινδύνου. Ο μικρότερος κίνδυνος -κατά 17% και 12% αντίστοιχα -αφορούσε όσους έπιναν τέσσερις έως πέντε αλεσμένους καφέδες και δύο έως τρεις στιγμιαίους.

«Η καφεΐνη είναι το πιο γνωστό συστατικό του καφέ, ο οποίος όμως περιέχει, επίσης, περισσότερες από 100 βιολογικά δραστικές ουσίες. Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων καφέ όλων των τύπων δεν πρέπει να αποθαρρύνεται, αλλά μπορεί να απολαμβάνεται ως μία συμπεριφορά υγιής για την καρδιά», δήλωσε ο δρ Κίστλερ.

Πηγή: https://www.amna.gr/health/article/677094/O-kafes-schetizetai-me-auximeno-prosdokimo-zois-kai-kaluteri-kardiaggeiaki-ugeia

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Περιοδοντίτιδα: Συνδυασμός ασπιρίνης και ωμέγα-3 οδηγεί σε παρόμοια βελτίωση με τη λήψη αντιβίωσης

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο συνδυασμός συμπληρωμάτων ωμέγα-3 και χαμηλής δόσης ασπιρίνης πετυχαίνει κλινικά οφέλη παρόμοια με αυτά του πρωτοκόλλου metronidazole και amoxicillin. Άνθρωποι με...

«Αντίδοτα για την Αναστροφή της Αντιπηκτικής Αγωγής»

Η ανασκόπηση των Rocca και ten Cate παρουσιάζει τις διαθέσιμες στρατηγικές για την αναστροφή της αντιπηκτικής δράσης σε ασθενείς με μείζονα αιμορραγία ή ανάγκη...

Η νέα εποχή της παιδιατρικής μεταμόσχευσης νεφρού στην Ελλάδα

Tι λέει στο iatronet.gr η κα. Βαρβάρα Ασκητή MD, PhD-Διευθύντρια Νεφρολογικού Τμήματος Παίδων ‘Π&Α Κυριακού” Η μεταμόσχευση νεφρού αποτελεί τη θεραπεία εκλογής για τα παιδιά με...

Ετικέτες