back to top

Γουργουλιάνης: Έξαρση εξαιτίας των ανεμβολίαστων- Σε ένα μήνα θα τελειώσει το κύμα

Αιτία της επιδημιολογικής έξαρσης θεωρεί την έντονη κινητικότητα του πληθυσμού των ανεμβολίαστων πολιτών ο καθηγητής Πνευμονολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Κώστας Γουργουλιάνης. Ο ίδιος εκτιμά ότι το φαινόμενο θα «κοπάσει» σε ένα μήνα.

«Η έξαρση οφείλεται στην κινητικότητα των ανθρώπων που επιμένουν ξεροκέφαλα να μένουν ανεμβολίαστοι. Εκτιμώ ότι θα εξαντληθεί γρηγορότερα αυτό το κύμα, γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι 600.000. Κάθε μέρα μαθαίνουμε ότι έχουν μολυνθεί μερικές χιλιάδες, αλλά είναι πολύ περισσότεροι» ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, όπως μεταδίδει το ertnews.gr.

Η έξαρση θα αποδυναμωθεί σύντομα διέβλεψε ο κ. Γουργουλιάνης υποστηρίζοντας ότι «όποιο κύμα είναι οξυκόρυφο δεν κρατάει πάρα πολύ και εξαντλείται περίπου σε έναν μήνα». Λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα επιδημιολογικά δεδομένα, ο καθηγητής εκτίμησε ότι στους 100 θετικούς με covid-19, 10 θα χρειαστούν νοσηλεία, ένας ή δύο θα εισέλθουν στην ΜΕΘ και είναι πιθανό ένας να πεθάνει. Η αναλογία αυτή θα επικρατήσει μέχρι το πανδημικό κύμα να «ξεθυμάνει», σύμφωνα με τον κ. Γουργουλιάνη που εξήγησε ότι «με αυτόν τον σκληρό τρόπο εκτιμώ ότι θα εξαντληθεί το κύμα γρηγορότερα».

Την ασφυκτική κατάσταση στο ΕΣΥ αξιολόγησε με βάση  το παράδειγμα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Νοσοκομείου Λάρισας  ο κ. Γουργουλλιάνης σχολιάζοντας ότι το τμήμα λοιμωδών έχει γεμίσει εδώ και καιρό. Επίσης, έχουν μετατραπεί  6 πτέρυγες με άλλες κλινικές, γαστρεντερικές, νευρολογικές σε κλινικές covid. Ο ίδιος εκτιμά  ότι η επιδημιολογική έξαρση είναι η «ίδια περίπου όπως του Νοεμβρίου πέρσι».

Σχετικά με την εικόνα των νοσηλευόμενων στα Ελληνικά νοσηλευτικά ιδρύματα ο καθηγητής διαπιστώνει ότι η πλειονότητα των νοσηλευόμενων στις ΜΕΘ είναι ανεμβολίαστοι. Οι δε εμβολιασμένοι νοσούν πιο ελαφριά από αυτούς και νοσηλεύονται σε κοινούς θαλάμους. «Άρα οι εμβολιασμένοι περνούν ήπια νόσο για μερικές μέρες. Η βαριά νόσος αποτελεί σχεδόν αποκλειστικό προνόμιο των ανεμβολίαστων» σημείωσε ο κ. Γουργουλιάνης.

Πηγή: https://virus.com.gr/goyrgoylianis-exarsi-exaitias-ton-anemvoliaston-se-ena-mina-tha-teleiosei-to-kyma/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Τα νέα φάρμακα για διαβήτη, αδυνάτισμα μπορεί να αλλάζουν τη γεύση και την όσφρηση

Τα ευρήματα νέας μελέτης σε χιλιάδες εθελοντές. Πόσο αυξάνεται ο κίνδυνος διαταραχής. Οι αγωνιστές GLP-1, τα ενέσιμα φάρμακα για τον διαβήτη τύπου 2 που χορηγούνται...

Σχετίζονται τα αυξημένα επίπεδα λιποπρωτεϊνης (α) [Lp(a)] με χαρακτηριστικά υψηλού κινδύνου της αθηρωματικής πλάκας στις στεφανιαίες αρτηρίες?

Τα αυξημένα επίπεδα της Lp(a) αποτελούν αιτιολογικό παράγοντα καρδιαγγειακών νοσημάτων, δεν είναι όμως γνωστή η μακροπρόθεσμη επίδραση στα χαρακτηριστικά της αθηρωματικής πλάκας. Aξιολογήθηκαν δεδομένα...

Αγχώδης διαταραχή ή κατάθλιψη; Πώς θα καταλάβετε τη διαφορά

Το άγχος και η κατάθλιψη συχνά συγχέονται. Δυο ειδικοί ψυχικής υγείας εξηγούν τα βασικά συμπτώματα και τα σημάδια που βοηθούν να τα ξεχωρίσετε Παρότι συχνά...

Ετικέτες