Ετοιμάζονται οι διευκρινιστικές υπουργικές αποφάσεις για τα ιδιωτικά ιατρεία των γιατρών του ΕΣΥ
Τα πολυσυζητημένα ιδιωτικά ιατρεία των γιατρών του ΕΣΥ φαίνεται ότι είναι προ των πυλών. Μία ρύθμιση που είχε προωθηθεί με τον περιβόητο νόμο Γκάγκα αλλά δεν υλοποιήθηκε τόσο εξαιτίας των αντιδράσεων από τους ιδιώτες γιατρούς, όσο και επειδή υπήρχαν και διαφωνίες εντός του κυβερνητικού στρατοπέδου, όπως λένε πηγές του HealthReport.gr. Ακολούθησαν εκλογές και όλα πάγωσαν.
Φαίνεται όμως πως τώρα η κυβέρνηση σχεδιάζει να τα επαναφέρει και να εκδώσει τις απαραίτητες διευκρινιστικές εγκυκλίους και αποφάσεις ώστε οι γιατροί του ΕΣΥ να μπορέσουν να ανοίξουν ιδιωτικά ιατρεία ή να εργασθούν νομίμως στον ιδιωτικό τομέα. Ανατρέποντας βεβαίως πλήρως τον χαρακτήρα του δημόσιου ΕΣΥ.
Άλλωστε το είπε ξεκάθαρα ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ότι το
επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο που θα ρυθμίζει τις δυνατότητες ιδιωτικού έργου των ιατρών του ΕΣΥ.
Πάντως οι υπουργικές αποφάσεις για τα ιδιωτικά ιατρεία των γιατρών του ΕΣΥ από το υπουργείο Υγείας θα έρθουν με καθυστέρηση μηνών.
Θα ορίζουν όμως συγκεκριμένο χρόνο κατά τον οποίο θα μπορούν οι γιατροί του ΕΣΥ να εργάζονται στο ιδιωτικό τους ιατρείο ή να χειρουργούν σε ιδιωτική μονάδα υγείας, αφού θα υπάρξουν συγκεκριμένοι κανόνες και προϋποθέσεις.
Ωστόσο είναι άγνωστο εάν θα θεσμοθετηθούν και οι κατάλληλες δικλείδες ασφαλείας αλλά και αν θα γίνονται αποτελεσματικοί έλεγχοι, ώστε οι γιατροί του δημοσίου να μην προωθούν εντέχνως τους ασθενείς των δημοσίων νοσοκομείων το απόγευμα στο ιδιωτικό τους ιατρείο ή σε ιδιωτική κλινική προκειμένου να εισπράττουν χρήματα.
Αγκάθι που είχε προκύψει από την πρώτη στιγμή του νόμου Γκάγκα και προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις. Κάτι που όπως φαίνεται της στοίχισε και την πολιτική της θέση.
Τι προβλέπει ο νόμο Γκάγκα για τα ιδιωτικά ιατρεία των γιατρών του ΕΣΥ
Ειδικότερα το επίμαχο άρθρο 10 που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις προβλέπει μεταξύ άλλων:
Με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται κατ’ εξαίρεση:
η δυνατότητα απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα της ιατρικής για ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. που υπηρετούν σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., και ιατρούς του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Παπαγεωργίου», εφόσον συμμετέχουν στην ολοήμερη, πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργία του νοσοκομείου, εκτός των ημερών εφημερίας, και ρυθμίζονται συναφή θέματα των ιατρών μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού.
Κατ’ εξαίρεση, δεν συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα για τους ιατρούς του Ε.Σ.Υ. που υπηρετούν σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. η λειτουργία ιδιωτικού ιατρείου ή η παροχή ιατρικών υπηρεσιών με οποιαδήποτε σχέση, συμπεριλαμβανόμενης και αυτής του συμβούλου, σε ιδιωτική κλινική ή ιδιωτικό διαγνωστικό ή θεραπευτικό εργαστήριο και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις που παρέχουν ή καλύπτουν υπηρεσίες υγείας,
έως δύο (2) φορές την εβδομάδα, μετά από άδεια του Διοικητή ή του Προέδρου του νοσοκομείου, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου ιατρού, εφόσον συμμετέχουν στην εκτός του τακτικού ωραρίου λειτουργία του νοσοκομείου, συμπεριλαμβανόμενης της ολοήμερης λειτουργίας του νοσοκομείου και των ενεργών ή μικτών εφημεριών,
τουλάχιστον οκτώ (8) φορές τον μήνα, εκ των οποίων τουλάχιστον οι τέσσερις (4) αφορούν στην ολοήμερη, πέραν του τακτικού ωραρίου, λειτουργία του νοσοκομείου.
Για τους ιατρούς που εκ του νόμου απαλλάσσονται από την υποχρέωση συμμετοχής στις εφημερίες, το τρίτο εδάφιο εφαρμόζεται, εφόσον συμμετέχουν στην ολοήμερη λειτουργία του νοσοκομείου τουλάχιστον οκτώ (8) φορές τον μήνα.
Οι χειρουργικές ή επεμβατικές πράξεις που διενεργούνται εκτός του νοσοκομείου ανά εβδομάδα δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τον αριθμό των αντίστοιχων πράξεων που διενεργούνται αθροιστικά κατά το τακτικό ωράριο και την ολοήμερη λειτουργία του νοσοκομείου από τον ίδιο ιατρό.
Με απόφαση του Υπουργού Υγείας καθορίζονται ειδικότερα το είδος, η έκταση, οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι φορείς της απασχόλησης ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. στον ιδιωτικό τομέα της ιατρικής, τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία για τη χορήγηση της σχετικής άδειας και την ανάκληση αυτής, η εξειδίκευση των κυρώσεων, η διαδικασία και τα όργανα ελέγχου της τήρησης των όρων του τρίτου, τέταρτου και πέμπτου εδαφίου, της διαπίστωσης της παράβασης και της κοινοποίησης αυτής στις αρμόδιες υπηρεσίες και της επιβολής κυρώσεων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του τρίτου, τέταρτου, πέμπτου, έκτου, έβδομου, όγδοου, ένατου και δέκατου εδαφίου.
Με την ίδια ή όμοια απόφαση δύναται να προβλέπεται ότι τα εδάφια τρίτο έως δέκατο εφαρμόζονται σταδιακά σε συγκεκριμένα νοσοκομεία ανά υγειονομική περιφέρεια.
Πηγή: https://medispin.blogspot.com/2023/10/blog-post_58.html