back to top

Αυξημένος ο κίνδυνος άνοιας από τη χρήση ορισμένων στατινών

Οι άνθρωποι με ήπια γνωστική διαταραχή ή και με υγιείς γνωστικές-νοητικές λειτουργίες, οι οποίοι παίρνουν για καιρό μία συγκεκριμένη κατηγορία στατινών, τις λιπόφιλες, αντιμετωπίζουν υπερδιπλάσιο κίνδυνο να εκδηλώσουν άνοια, σε σχέση με όσους δεν παίρνουν στατίνες, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη, από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες (UCLA), η οποία παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Εταιρείας Πυρηνικής Ιατρικής και Μοριακής Απεικόνισης στις ΗΠΑ, βασίστηκε σε τομογραφίες εκπομπές ποζιτρονίων (ΡΕΤ), που έγιναν σε χρήστες λιπόφιλων στατινών. Αποκαλύφθηκε μία σημαντική μείωση στον μεταβολισμό σε μία περιοχή του εγκεφάλου (οπίσθιο φλοιό της έλικας του προσαγωγίου), η οποία πρώτη πλήττεται από τη νόσο Αλτσχάιμερ. Δεν διαπιστώθηκαν κλινικές ή μεταβολικές διαταραχές στους χρήστες άλλου είδους στατινών.

Οι στατίνες είναι ευρέως συνταγογραφούμενα φάρμακα για τη μείωση της χοληστερίνης και του καρδιαγγειακού κινδύνου για έμφραγμα ή εγκεφαλικό. Σε μερικές ανεπτυγμένες χώρες, όπως οι ΗΠΑ, σχεδόν οι μισοί ηλικιωμένοι άνω των 75 ετών παίρνουν κάποια στατίνη. Οι στατίνες διακρίνονται σε υδρόφιλες που εστιάζουν στο ήπαρ και λιπόφιλες που κατανέμονται στους ιστούς όλου του σώματος.

Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τους ερευνητές, έχουν υπάρξει αρκετές αντικρουόμενες μελέτες σχετικά με τις επιπτώσεις των στατινών στις γνωστικές διαδικασίες. Κάποιες έχουν συμπεράνει ότι οι στατίνες προστατεύουν από την άνοια, ενώ άλλες ότι επιταχύνουν την εμφάνιση άνοιας. Η νέα έρευνα φαίνεται να χαράσσει μία ενδιάμεση στάση, βρίσκοντας ότι μόνο ορισμένες στατίνες μπορούν να επιβαρύνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη του εγκεφάλου και του νου.

Πηγή: https://www.amna.gr/health/article/561687/Auximenos-o-kindunos-anoias-apo-ti-chrisi-orismenon-statinon

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Περιοδοντίτιδα: Συνδυασμός ασπιρίνης και ωμέγα-3 οδηγεί σε παρόμοια βελτίωση με τη λήψη αντιβίωσης

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο συνδυασμός συμπληρωμάτων ωμέγα-3 και χαμηλής δόσης ασπιρίνης πετυχαίνει κλινικά οφέλη παρόμοια με αυτά του πρωτοκόλλου metronidazole και amoxicillin. Άνθρωποι με...

«Αντίδοτα για την Αναστροφή της Αντιπηκτικής Αγωγής»

Η ανασκόπηση των Rocca και ten Cate παρουσιάζει τις διαθέσιμες στρατηγικές για την αναστροφή της αντιπηκτικής δράσης σε ασθενείς με μείζονα αιμορραγία ή ανάγκη...

Η νέα εποχή της παιδιατρικής μεταμόσχευσης νεφρού στην Ελλάδα

Tι λέει στο iatronet.gr η κα. Βαρβάρα Ασκητή MD, PhD-Διευθύντρια Νεφρολογικού Τμήματος Παίδων ‘Π&Α Κυριακού” Η μεταμόσχευση νεφρού αποτελεί τη θεραπεία εκλογής για τα παιδιά με...

Ετικέτες