back to top

Η μείωση της κατανάλωσης αλατιού μπορεί να ρίξει την αρτηριακή πίεση

Νέα επιστημονικά ευρήματα δείχνουν πως η μείωση της κατανάλωσης αλατιού μπορεί να ρίξει την αρτηριακή πίεση.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας, οι επιστήμονες ανακοίνωσαν πως η μείωση της ημερήσιας πρόσληψης νατρίου κατά περίπου 4.000 mg μείωσε σημαντικά τη συστολική αρτηριακή πίεση σε περισσότερο από το 70% των ενηλίκων, ηλικίας 50 έως 75 ετών, σε μόλις μία εβδομάδα.

Ο Deepak K. Gupta, αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής και διευθυντής του Vanderbilt Translational and Clinical Cardiovascular Research Center στο τμήμα καρδιαγγειακής ιατρικής στο Vanderbilt University Medical Center, στο Νάσβιλ του Τενεσσί, ανέφερε πως: «Η υπέρταση είναι η πιο κοινή χρόνια πάθηση στον κόσμο και για την πλειοψηφία των ενηλίκων, η πρόσληψη νατρίου στη διατροφή επηρεάζει την αρτηριακή πίεση».

Οι ερευνητές μέτρησαν την αρτηριακή πίεση των συμμετεχόντων κατά τη συνήθη διατροφή τους και στη συνέχεια πραγματοποίησαν μια κλινική δοκιμή για να δουν πώς επηρεάζουν την αρτηριακή πίεση οι διακυμάνσεις στην πρόσληψη νατρίου.

Στη μελέτη συμμετείχαν πάνω από 200 ενήλικες, ηλικίας 50-75 ετών, κάποιοι από τους οποίους συμμετείχαν και στη μελέτη Coronary Artery Risk Development in Young Adults (CARDIA).

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε αυτούς που ακολουθούσαν μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο (με 2.200 mg προστιθέμενου νατρίου στην καθημερινή διατροφή) και σε αυτούς που προσλάμβαναν 500 mg νατρίου ημερησίως. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες στην μία ομάδα ακολούθησε τη διατροφή της άλλης ομάδας για μία εβδομάδα. Η αρτηριακή πίεση των συμμετεχόντων μετρήθηκε σε μια περίοδο 24 ωρών την τελευταία ημέρα κάθε δίαιτας.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια εβδομάδα διατροφής χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, μείωσε σημαντικά τη συστολική αρτηριακή πίεση στο σχεδόν 75% των ενηλίκων.

Η συστολική αρτηριακή πίεση μειώθηκε σημαντικά κατά 7-8 mm Hg σε όσους ακολουθούσαν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες στην ομάδα υψηλής κατανάλωσης νατρίου και κατά 6 mm Hg σε σύγκριση με όσους ακολουθούσαν τη συνήθη διατροφή τους.

Αυτές οι μειώσεις της συστολικής αρτηριακής πίεσης είναι συγκρίσιμες με τις μειώσεις που επιτυγχάνονται με κοινά αντιυπερτασικά φάρμακα.

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι η μείωση της αρτηριακής πίεσης μέσω της διατροφικής μείωσης του νατρίου, μπορεί να επιτευχθεί γρήγορα και με ασφάλεια μέσα σε μία εβδομάδα. Η μελέτη μας υποστηρίζει επίσης τη θέση της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας, σύμφωνα με την οποία η υπερβολική κατανάλωση αλατιού, πέρα από τα συνιστώμενα επίπεδα, σχετίζεται με την αύξηση της αρτηριακής πίεσης», είπε ο Gupta.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στην επιστημονική επιθεώρηση JAMA.

Πηγή: https://greekcardiology.college/endiaferoda-arthra/i-meiosi-tis-katanalosis-alatiou-borei-na-rixei-tin-artiriaki-piesi/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες