back to top

Η διαλειμματική νηστεία αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια

Τα ευρήματα νέας, μεγάλης μελέτης. Πόσο αυξάνεται ο κίνδυνος στους υγιείς και σε άτομα που ήδη έχουν καρδιοπάθεια.

Οι άνθρωποι που κάνουν διαλειμματική νηστεία, καταναλώνοντας όλο το φαγητό τους εντός χρονικό περιθωρίου οκτώ ωρών και μένοντας νηστικοί τις υπόλοιπες 16 ώρες του 24ωρου, μπορεί άθελά τους να υπονομεύουν την υγεία τους, προειδοποιούν επιστήμονες από την Σαγκάη.

Σε μεγάλη ανάλυση που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν πως μακροπρόθεσμα η τακτική αυτή σχετίζεται με σημαντικά αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια.

Η διαλειμματική νηστεία είναι ένα διατροφικό πρόγραμμα που βασίζεται στην κατανάλωση τροφής διακοπτόμενα μέσα στην ημέρα. Οι θιασώτες της καταναλώνουν τροφή μόνο μερικές από τις ώρες του 24ωρου (κυμαίνονται από 4 έως 12). Οι περισσότεροι ακολουθούν τον κανόνα του 16:8. Μένουν, δηλαδή, 16 ώρες νηστικοί και κάνουν όλα τα γεύματά τους τις υπόλοιπες 8.

Όπως αναφέρει η Αμερικανική Εταιρεία Καρδιάς (ΑΗΑ), προγενέστερες μελέτες είχαν δείξει ότι με αυτό τον τρόπο βελτιώνονται βραχυπρόθεσμα διάφοροι δείκτες της καρδιομεταβολικής υγείας, όπως:

  • Η αρτηριακή πίεση
  • Τα επίπεδα γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα
  • Τα επίπεδα της χοληστερόλης

Στην παρούσα μελέτη, οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Jiao Tong της Σαγκάης θέλησαν να εξετάσουν και τις μακροπρόθεσμες επιδράσεις της. Έτσι, ανέλυσαν στοιχεία από σχεδόν 20.000 εθελοντές, μέσης ηλικίας 49 ετών.

Οι εθελοντές συμμετέχουν εδώ και χρόνια σε μία συνεχιζόμενη έρευνα (λέγεται NHANES). Τα δεδομένα που ανέλυσαν οι επιστήμονες αφορούν παρακολούθηση επί έως και 17 χρόνια (μέσος όρος τα 8 χρόνια). Άλλοι από τους συμμετέχοντες έκαναν διαλειμματική διατροφή ακολουθώντας τον κανόνα 16:8 και άλλοι όχι.

Τα ευρήματα

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν όλο το φαγητό τους εντός χρονικού περιθωρίου 8 ετών, είχαν κατά 91% περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους από καρδιαγγειακά αίτια.

Αυξημένο κίνδυνο διέτρεχαν και όσοι ήσαν καρδιοπαθείς ή έπασχαν από καρκίνο. Στους καρδιοπαθείς, η κατανάλωση φαγητού εντός περιθωρίου 8-10 ωρών το 24ωρο, συσχετίσθηκε με αύξηση κατά 66% του κινδύνου θανάτου από:

  • Καρδιοπάθεια
  • Εγκεφαλικό επεισόδιο

Επιπλέον, η διαλειμματική νηστεία δεν φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από κάθε αιτία. Για τους ασθενείς με καρκίνο, εξ άλλου, η κατανάλωση φαγητού εντός 16 ωρών απεδείχθη ότι σχετίζεται με μειωμένη θνησιμότητα.

«Μας εξέπληξε το γεγονός ότι η διαλειμματική νηστεία αυξάνει τις πιθανότητες θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Victor Wenze Zhong, καθηγητής Επιδημιολογίας & Βιοστατιστικής στο Πανεπιστήμιο Jiao Tong. «Μολονότι αυτό το είδος διατροφής είναι δημοφιλές για τα δυνητικά βραχυπρόθεσμα οφέλη του, η μελέτης μας δείχνει ότι δεν σχετίζεται με παράταση της ζωής μακροπρόθεσμα».

Η νέα μελέτη θα παρουσιασθεί στο Ετήσιο Συνέδριο «Επιδημιολογία & Πρόληψη, Τρόπος Ζωής & Καρδιομεταβολικές Επιστημονικής Συνεδρίες» (EPI/Lifestyle 2024) της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιάς (ΑΗΑ).

Πηγή: https://www.iatropedia.gr/diatrofi/sok-i-dialeimmatiki-nisteia-afksanei-ton-kindyno-thanatou-apo-kardiangeiaka-aitia/181991/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες