back to top

Μαύρη σοκολάτα και ιδιοπαθής υπέρταση: Τι ανακάλυψαν οι ερευνητές

Τη σχέση της κατανάλωσης μαύρης σοκολάτας και της μείωσης του κινδύνου εμφάνισης υπέρτασης, διαπίστωσαν Κινέζοι καρδιολόγοι.

Οι γιατροί στα Νοσοκομείοα Shaoxing και Zhuji στην Κίνα, περιγράφουν πώς χρησιμοποίησαν τη Μεντελιανή τυχαιοποίηση για να ανακαλύψουν περισσότερα για τη σχέση της μαύρης σοκολάτας και της υπέρτασης.

Η υπέρταση είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη χρόνια υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ο όρος πρωτοπαθής ή ιδιοπαθής υπέρταση χρησιμοποιείται όταν η υπέρταση είναι άγνωστης αιτιολογίας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν αναφορές ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας παρέχει ορισμένα οφέλη για την υγεία, λόγω της περιεκτικότητάς της σε φλαβανόλες. Ορισμένα από αυτά περιλαμβάνουν τη μείωση της φλεγμονής και άλλων παραγόντων που εμπλέκονται στη στεφανιαία νόσο.

Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν αν μπορεί η μαύρη σοκολάτα να μειώσει την ιδιοπαθή υπέρταση, η οποία έχει ενοχοποιηθεί για πλήθος ασθενειών, από εγκεφαλικά επεισόδια μέχρι εμφράγματα.

Η μελέτη βασίστηκε στη χρήση μιας τεχνικής που ονομάζεται Μεντελιανή – μια επιδημιολογική μεθοδολογία που βασίζεται στη μελέτη των διαφορών στα γενετικά προφίλ με τρόπο που να δείχνει ότι μια συγκεκριμένη παρέμβαση ήταν αυτή που προκάλεσε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Το πλεονέκτημα της μεθόδου είναι η ικανότητά της να μειώνει τον κίνδυνο αντίστροφης αιτιότητας.

Μελετώντας δεδομένα γενετικών προφίλ 64.945 ατόμων ευρωπαϊκής καταγωγής, οι ερευνητές αναζήτησαν συσχετίσεις μεταξύ των οφελών για την υγεία από την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας και παθήσεων όπως η καρδιακή ανεπάρκεια, οι θρόμβοι αίματος, το εγκεφαλικό επεισόδιο, η στεφανιαία νόσος και η βασική υπέρταση.

Εξετάζοντας τα δεδομένα τους, οι ερευνητές διαπίστωσαν αυτό που περιγράφουν ως σημαντική συσχέτιση μεταξύ της τακτικής κατανάλωσης μαύρης σοκολάτας και της μείωσης του κινδύνου εμφάνισης ιδιοπαθούς υπέρτασης – και κάποια συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης μαύρης σοκολάτας και της μείωσης του κινδύνου φλεβικής θρομβοεμβολής.

Από την άλλη πλευρά, η ομάδα δεν βρήκε καμία συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης μαύρης σοκολάτας και οποιασδήποτε από τις άλλες παθήσεις. Υποστηρίζουν ότι τα ευρήματά τους είναι αρκετά ισχυρά ώστε να δικαιολογούν την περαιτέρω μελέτη της μαύρης σοκολάτας και των συστατικών της για να διαπιστωθεί εάν αυτή, ή κάποια από τα συστατικά της, μπορεί να είναι χρήσιμα για τη θεραπεία της βασικής υπέρτασης.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Reports.

Πηγή: https://www.onmed.gr/ygeia/story/404648/mayri-sokolata-kai-idiopathis-ypertasi-ti-anakalypsan-oi-erevnites

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες