back to top

Αυξημένος ο καρδιαγγειακός κίνδυνος για τις νέες γυναίκες που βίωσαν βία

Οι νέες γυναίκες και γενικότερα οι νεαροί ενήλικες που είχαν έστω μία εμπειρία κακοποίησης και βίας από σύντροφο ή συγγενή τους, αντιμετωπίζουν αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο, ιδίως για έμφραγμα, εγκεφαλικό ή καρδιακή ανεπάρκεια, ακόμη και χρόνια αργότερα, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Κάθριν Ρέκτο της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Northwestern στο Σικάγο, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε καρδιολογικό συνέδριο της American Heart Association στο Ντάλας, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 4.300 άτομα.

Μεταξύ άλλων, η έρευνα βρήκε ότι έστω και μία εμπειρία κακοποίησης κατά το τελευταίο έτος είχε ως αποτέλεσμα το θύμα να κάνει στη συνέχεια μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ, να καπνίζει περισσότερο και να έχει μεγαλύτερη πιθανότητα για κατάθλιψη. Η εμπειρία συντροφικής ή οικογενειακής βίας σχετιζόταν με μεγαλύτερο κατά τουλάχιστον 34% κίνδυνο για καρδιαγγειακό περιστατικό και 30% για πρόωρο θάνατο οποιασδήποτε αιτιολογίας. Αν τα περιστατικά βίας ήταν πάνω από ένα κατά το προηγούμενο έτος, τότε η αύξηση του κινδύνου πρόωρου θανάτου ήταν 34% αν ο θύτης ήταν σύντροφος ή γνωστός και 59% αν ήταν μέλος της οικογένειας.

Σύμφωνα με τα Κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (CDC) των ΗΠΑ, ως βία θεωρείται οποιαδήποτε σωματική, σεξουαλική, συναισθηματική ή ψυχική κακοποίηση ή επιθετικότητα που συμβαίνει στο πλαίσιο μιας ερωτικής σχέσης ή γάμου από πρώην ή νυν σύντροφο/σύζυγο, με την πρόθεση να προξενηθεί βλάβη ή να ασκηθεί έλεγχος στον άλλο. Πάνω από 43 εκατομμύρια γυναίκες και 38 εκατομμύρια άνδρες στις ΗΠΑ έχουν βιώσει επιθετικότητα τουλάχιστον σε ψυχολογικό επίπεδο από τον/την σύντροφο τους στη διάρκεια της ζωής τους. Πιο ευάλωτες είναι οι γυναίκες 18 έως 34 ετών που εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά τέτοιας βίας.

«Αυξάνονται οι ενδείξεις ότι η βία από σύντροφο, ένα σημαντικό ψυχικό και σωματικό τραύμα, συνδέεται με αρνητικές καρδιαγγειακές επιπτώσεις. Η νέα μελέτη μας που παρακολούθησε τους συμμετέχοντες σε βάθος σχεδόν 30 ετών, ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει αυτή τη συσχέτιση», δήλωσε η Ρέκτο.

Πηγή: https://www.amna.gr/health/article/684929/Auximenos-o-kardiaggeiakos-kindunos-gia-tis-nees-gunaikes-pou-biosan-bia

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Κολπική μαρμαρυγή: Ακόμα και ελαφρά άσκηση είναι πιθανό να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σε σύγκριση με αδρανείς ενήλικες, όσοι έκαναν ελαφρά άσκηση είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν κάποιος έχει κολπική μαρμαρυγή, η έστω και...

Νέο φάρμακο για την παχυσαρκία: Σημαντική απώλεια βάρους με μία ένεση Mazdutide την εβδομάδα

Η θεραπεία της παχυσαρκίας περνά σε μια νέα εποχή. Νέα σημαντικά δεδομένα για τη φαρμακευτική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας έρχονται από τη μελέτη GLORY-2, που δημοσιεύθηκε...

Το κοιλιακό λίπος προβλέπει καλύτερα από τον ΔΜΣ τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Ο ΔΜΣ δεν μπορεί να λάβει υπόψη την κατανομή του σωματικού λίπους. Το μέγεθος της μέσης ενός ατόμου αποτελεί καλύτερο δείκτη κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων από...

Ετικέτες