back to top

Οποιαδήποτε ποσότητα αλκοόλ κάνει κακό στον εγκέφαλο

Δεν υπάρχει ασφαλής ποσότητα αλκοόλ για τον εγκέφαλο, καθώς ακόμη και η μέτρια κατανάλωση έχει αρνητική επίπτωση σχεδόν σε κάθε εγκεφαλική περιοχή, σύμφωνα με μία νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Η έρευνα, με επικεφαλής τη δρα Άνια Τοπιγουάλα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που προδημοσιεύθηκε στο medRxiv, σύμφωνα με τη «Γκάρντιαν», ανέλυσε στοιχεία για 25.378 άτομα, λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα από μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου, ιατρικά ιστορικά και τεστ μνήμης, τα οποία συσχετίστηκαν με την κατανάλωση αλκοόλ.

Διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο αλκοόλ πίνει κάποιος τόσο μικρότερος είναι ο όγκος του εγκεφάλου του και άρα τόσο χειρότερες οι επιδόσεις του. Η μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ μέσα στην εβδομάδα σχετίζεται με μικρότερη πυκνότητα της φαιάς ουσίας. Αλλά πρόβλημα υπάρχει και για τη λευκή ουσία του εγκεφάλου.

«Δεν υπάρχει κάποιο “κατώφλι” κατανάλωσης πέρα από το οποίο υπάρχει βλάβη. Το οποιοδήποτε αλκοόλ είναι πρόβλημα. Σχεδόν όλος ο εγκέφαλος φαίνεται να επηρεάζεται και όχι μόνο συγκεκριμένες περιοχές, όπως προηγουμένως πίστευαν», δήλωσε η Τοπιγουάλα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές, το αλκοόλ φαίνεται να αποτελεί τέσσερις φορές μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου για τον εγκέφαλο από ό,τι το κάπνισμα ή το μεγάλο σωματικό βάρος. Αν κάποιος, εκτός του να πίνει συχνά αλκοόλ, είναι επίσης υπερτασικός και παχύσαρκος τότε η αρνητική επίπτωση του αλκοόλ στον εγκέφαλο είναι ακόμη πιο έντονη.

Όσον αφορά τουλάχιστον τον εγκέφαλο, η νέα μελέτη δεν βρήκε κάποιο όφελος στη μέτρια κατανάλωση κρασιού σε σχέση με άλλες μορφές αλκοόλ, κάτι που έχει υποστηριχθεί για την καρδιαγγειακή υγεία. Παραμένει ασαφές κατά πόσο το αλκοόλ συμβάλλει στην άνοια ή στη νόσο Αλτσχάιμερ.

Πηγή: https://www.amna.gr/health/article/554446/Opoiadipote-posotita-alkool-kanei-kako-ston-egkefalo

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Περιοδοντίτιδα: Συνδυασμός ασπιρίνης και ωμέγα-3 οδηγεί σε παρόμοια βελτίωση με τη λήψη αντιβίωσης

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο συνδυασμός συμπληρωμάτων ωμέγα-3 και χαμηλής δόσης ασπιρίνης πετυχαίνει κλινικά οφέλη παρόμοια με αυτά του πρωτοκόλλου metronidazole και amoxicillin. Άνθρωποι με...

«Αντίδοτα για την Αναστροφή της Αντιπηκτικής Αγωγής»

Η ανασκόπηση των Rocca και ten Cate παρουσιάζει τις διαθέσιμες στρατηγικές για την αναστροφή της αντιπηκτικής δράσης σε ασθενείς με μείζονα αιμορραγία ή ανάγκη...

Η νέα εποχή της παιδιατρικής μεταμόσχευσης νεφρού στην Ελλάδα

Tι λέει στο iatronet.gr η κα. Βαρβάρα Ασκητή MD, PhD-Διευθύντρια Νεφρολογικού Τμήματος Παίδων ‘Π&Α Κυριακού” Η μεταμόσχευση νεφρού αποτελεί τη θεραπεία εκλογής για τα παιδιά με...

Ετικέτες