back to top

Τα πρότυπα βάρους στην πρώιμη παιδική ηλικία μπορεί να υποδηλώνουν μελλοντική παχυσαρκία

Οι αλλαγές στο σωματικό βάρος στην πρώιμη παιδική ηλικία μπορεί να σχετίζονται με τον κίνδυνο παχυσαρκίας αργότερα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «JAMA Network Open».

   Χρηματοδοτούμενη από τον αμερικανικό φορέα «Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας» (NIH), η μελέτη περιέλαβε 9.483 παιδιά σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες που αποτελούν μέρος του ερευνητικού προγράμματος ECHO και παρακολούθησε τον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) των παιδιών από τη βρεφική ηλικία έως την ηλικία των εννέα ετών. Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα βάρους και ύψους που συλλέχθηκαν με την πάροδο του χρόνου από ιατρικά αρχεία, αναφορές φροντιστών και μετρήσεις αυτοπροσώπως ή στο σπίτι. Παρακολούθησαν πως άλλαζε ο ΔΜΣ των παιδιών καθώς μεγάλωναν και αναζήτησαν πρότυπα που σχετίζονται με εμπειρίες στην πρώιμη ζωή.

   Οι ερευνητές εντόπισαν δύο διακριτά πρότυπα ανάπτυξης. Τα περισσότερα παιδιά (89,4%) ακολούθησαν μια τυπική καμπύλη, με τον ΔΜΣ να μειώνεται στην πρώιμη παιδική ηλικία (1-6 ετών) πριν αυξηθεί σταδιακά ξανά. Αλλά μια μικρότερη ομάδα ακολούθησε μια τροχιά, κατά την οποία ο ΔΜΣ παρέμενε ο ίδιος έως την ηλικία των 3,5 ετών και στη συνέχεια είχε απότομη αύξηση ως τα εννιά έτη. Τα παιδιά στην ομάδα αυτή ήταν πιο πιθανό να αναπτύξουν παχυσαρκία μέχρι την ηλικία των εννέα ετών, με μέσο ΔΜΣ υψηλότερο από το 99ο εκατοστημόριο.

   «Το γεγονός ότι μπορούμε να εντοπίσουμε ασυνήθιστα πρότυπα ΔΜΣ ήδη από την ηλικία των τριάμιση ετών δείχνει πόσο κρίσιμη είναι η πρώιμη παιδική ηλικία για την πρόληψη της παχυσαρκίας», δηλώνει η ερευνήτρια Τσανγκ Λιου από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον.

Πηγή: https://www.amna.gr/home/article/905908/Ta-protupa-barous-stin-proimi-paidiki-ilikia-mporei-na-upodilonoun-mellontiki-pachusarkia

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Ένας στους 5 ανθρώπους μπορεί να φέρει αυτόν τον «κρυφό» γενετικό κίνδυνο για την καρδιά

Ένα σωματίδιο που σχετίζεται με τη χοληστερόλη και τα αυξημένα επίπεδα του οποίου σχετίζονται με κληρονομικούς παράγοντες μπορεί να αυξάνει αθόρυβα τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων και...

Δίδυμοι 36χρονοι έπαιρναν επί 6 μήνες μόνο φυτικά ή ζωικά συμπληρώματα – Δείτε τι συνέβη

Το πείραμα διήρκεσε 6 μήνες και αποκάλυψε εκπληκτικές διαφορές στην υγεία μεταξύ των δύο αδελφών Σε μια νέα συναρπαστική μελέτη περίπτωσης, οι γενετικά πανομοιότυποι δίδυμοι...

 Φυσικοθεραπείες: Η κίνηση ως βασικό εργαλείο πρόληψης και αποκατάστασης καρδιαγγειακών νοσημάτων

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών θα υλοποιήσει πανελλαδική εκστρατεία ενημέρωσης με κύρια συνθήματα: «Κινηθείτε περισσότερο, σε κάθε ηλικία» και «Ξεκινήστε νωρίς. Παραμείνετε δραστήριοι. Συνεχίστε να κινείστε σε όλη...

Ετικέτες