back to top

Η καθημερινή λήψη πολυβιταμινών δεν συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου

Δεν υπάρχει καμία συσχέτιση μεταξύ της τακτικής χρήσης πολυβιταμινών από υγιείς ενήλικες και του χαμηλότερου κινδύνου θανάτου, όπως διαπίστωσε μεγάλη ανάλυση δεδομένων από σχεδόν 400.000 ενήλικες στις ΗΠΑ.

Πολλοί ενήλικες στις ΗΠΑ λαμβάνουν πολυβιταμίνες με την ελπίδα να βελτιώσουν την υγεία τους. Ωστόσο, τα οφέλη και οι βλάβες από την τακτική χρήση πολυβιταμινών παραμένουν ασαφή. Στη συγκεκριμένη έρευνα, αναλύθηκαν δεδομένα από τρεις γεωγραφικά διαφορετικές μελέτες που αφορούσαν συνολικά 390.124 υγιείς ενήλικες στις ΗΠΑ, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν για περισσότερα από 20 χρόνια.

Η ανάλυση έδειξε ότι τα άτομα που έπαιρναν καθημερινά πολυβιταμίνες δεν είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία σε σχέση με τα άτομα που δεν έπαιρναν πολυβιταμίνες. Δεν υπήρχαν επίσης διαφορές στη θνησιμότητα από καρκίνο, καρδιακές παθήσεις ή εγκεφαλοαγγειακές ασθένειες. Στα αποτελέσματα έγιναν προσαρμογές για παράγοντες, όπως η εθνικότητα, η εκπαίδευση και η ποιότητα της διατροφής.

Πάντως οι ερευνητές σημειώνουν ότι είναι σημαντικό να αξιολογηθεί η χρήση πολυβιταμινών και ο κίνδυνος θανάτου και σε άλλους πληθυσμούς, όπως εκείνοι με τεκμηριωμένες διατροφικές ελλείψεις, καθώς και ο πιθανός αντίκτυπος της τακτικής χρήσης πολυβιταμινών σε άλλες συνθήκες υγείας που σχετίζονται με τη γήρανση.

Η μελέτη, με επικεφαλής ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «JAMA Network Open».

Πηγή: https://www.amna.gr/home/article/830152/I-kathimerini-lipsi-polubitaminon-den-sundeetai-me-chamilotero-kinduno-thanatou

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Στον «αέρα» οι ασθενείς με παχυσαρκία τουλάχιστον για ένα δίμηνο

Η λήξη του προγράμματος «Προλαμβάνω» βάζει τους ασθενείς με παχυσαρκία να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη αν θέλουν να κρατήσουν τα αποτελέσματα της...

Λιγότερο καθισιό δεν σημαίνει πάντα καλύτερη υγεία: Τι αποκαλύπτει μια νέα ανατρεπτική έρευνα

«Καθίστε λιγότερο, κινηθείτε περισσότερο». Αυτή είναι η συμβουλή που ακούμε ξανά και ξανά από γιατρούς και ειδικούς φυσικής κατάστασης, μια οδηγία που μοιάζει απόλυτα...

Η ανατομία της ελληνικής δυσπιστίας: Πώς οι συνωμοσίες και η ψηφιακή αποχή επαναπροσδιορίζουν τη δημόσια υγεία

Σε μια εποχή όπου η έγκυρη πληροφόρηση αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την προστασία της δημόσιας υγείας, η ελληνική κοινωνία φαίνεται να ολισθαίνει προς ένα ιδιότυπο...

Ετικέτες