back to top

Βιταμίνες: Καμία Χρησιμότητα στην Αντιμετώπιση της COVID-19 Σύμφωνα με Νέα Μελέτη

Τα συμπληρώματα βιταμινών για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος που περιέχουν βιταμίνη C, βιταμίνη D ή ψευδάργυρο δεν προσφέρουν οφέλη στην αντιμετώπιση της COVID-19. Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξε μία νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τολέδο η οποία εξέτασε νοσηλευόμενους ασθενείς με COVID-19.

Στις αρχές της πανδημίας, αρκετοί γιατροί είχαν εξετάσει διάφορες θρεπτικές ουσίες ως πιθανές θεραπείες για την αντιμετώπιση του ιού. Μάλιστα, ορισμένοι είχαν προτείνει συγκεκριμένα συμπληρώματα ως εναλλακτικές για τα εμβόλια της COVID-19 που κυκλοφορούν σήμερα.

Ωστόσο, από τα μέχρι σήμερα δεδομένα δεν προκύπτει ότι τα παραπάνω συμπληρώματα προσφέρουν οφέλη στην αντιμετώπιση ή πρόληψη της COVID-19.

«Αρκετοί άνθρωποι πίστευαν ότι αν πάρουν ψευδάργυρο, βιταμίνη D ή βιταμίνη C θα έχουν καλύτερη πρόγνωση από την COVID-19, όταν μολυνθούν με τον ιό. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια μελέτη που να δείχνει ότι αυτό πράγματι συμβαίνει», αναφέρουν οι συγγραφείς της παρούσας μελέτης.

Η επιστημονική ομάδα έκανε μία ανάλυση στην οποία εξετάστηκαν συνολικά 26 έρευνες με περισσότερους από 5.600 ασθενείς που νοσηλεύτηκαν για COVID-19. Όπως διαπιστώθηκε, οι ασθενείς που πήραν συμπληρώματα βιταμίνης D, βιταμίνη C ή ψευδαργύρου δεν είχαν χαμηλότερα ποσοστά θνητότητας σε σχέση με αυτούς που δεν έλαβαν τα παραπάνω συμπληρώματα.

Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι η θεραπεία με βιταμίνη D συνδέεται πιθανώς με χαμηλότερα ποσοστά διασωλήνωσης και μικρότερη διάρκεια νοσηλείας, ωστόσο οι συγγραφείς υποστήριξαν ότι η παρατήρηση αυτή θα πρέπει να επιβεβαιωθεί από μελλοντικές μελέτες.

Ούτε η βιταμίνη C ούτε ο ψευδάργυρος συνδέθηκαν με μειωμένα ποσοστά διασωλήνωσης.

Αν και η έρευνα εξέτασε σχεδόν αποκλειστικά ασθενείς που νοσούσαν ήδη από τον ιό όταν έλαβαν τα συμπληρώματα, εξετάστηκε και ένα μικρό κομμάτι που έπαιρνε βιταμίνη D πριν τη μόλυνση με τον ιό. Δυστυχώς, ούτε αυτοί οι ασθενείς είχαν καλύτερη πρόγνωση σε σχέση με αυτούς που δεν είχαν λάβει τα παραπάνω συμπληρώματα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Clinical Nutrition ESPEN.

«Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι τα παραπάνω συμπληρώματα δεν βελτιώνουν την πρόγνωση από την COVID-19. Αυτή τη στιγμή η καλύτερη μέθοδος πρόληψης της νόσου παραμένουν τα εμβόλια. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε ότι αν παίρνουμε συμπληρώματα δεν χρειάζεται να εμβολιαστούμε», αναφέρει ο επικεφαλής της μελέτης, Dr Ragheb Assaly.

Οι συγγραφείς τόνισαν ότι τα συμπληρώματα βιταμινών και μετάλλων έχουν χρησιμότητα για αρκετές άλλες ενδείξεις, ωστόσο η COVID-19 δεν είναι μία από αυτές. Τα συμπληρώματα βιταμινών είναι απαραίτητα για ορισμένους ασθενείς με COVID-19, ωστόσο τα οφέλη αποδίδονται στην αντιμετώπιση της ανεπάρκειας σε αυτούς τους ασθενείς και όχι στην αντιιική δράση των συμπληρωμάτων.

Επιμέλεια: Αντώνιος Δημητρακόπουλος MD, PhD, Ειδικός Παθολόγος Διευθυντής Γ’ Παθολογικής Κλινικής Ερρίκος Ντυνάν HC, ΕΔΙΠ Παθολογίας-Ανοσολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ

Πηγή: https://pathologia.eu/enimerosi/koronaios/vitamines-kamia-chrisimotita-stin-antimetopisi-tis-covid-19-symfona-me-nea-meleti/

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Στον «αέρα» οι ασθενείς με παχυσαρκία τουλάχιστον για ένα δίμηνο

Η λήξη του προγράμματος «Προλαμβάνω» βάζει τους ασθενείς με παχυσαρκία να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη αν θέλουν να κρατήσουν τα αποτελέσματα της...

Λιγότερο καθισιό δεν σημαίνει πάντα καλύτερη υγεία: Τι αποκαλύπτει μια νέα ανατρεπτική έρευνα

«Καθίστε λιγότερο, κινηθείτε περισσότερο». Αυτή είναι η συμβουλή που ακούμε ξανά και ξανά από γιατρούς και ειδικούς φυσικής κατάστασης, μια οδηγία που μοιάζει απόλυτα...

Η ανατομία της ελληνικής δυσπιστίας: Πώς οι συνωμοσίες και η ψηφιακή αποχή επαναπροσδιορίζουν τη δημόσια υγεία

Σε μια εποχή όπου η έγκυρη πληροφόρηση αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την προστασία της δημόσιας υγείας, η ελληνική κοινωνία φαίνεται να ολισθαίνει προς ένα ιδιότυπο...

Ετικέτες