back to top

Έρχονται αλλαγές στις διαγνωστικές εξετάσεις – Υποχρεωτικά σε δημόσιες δομές μέρος τους

Στόχος είναι η μείωση του clawback σε διαγνωστικά εργαστήρια και εργαστηριακούς γιατρούς.

ην υποχρεωτική διενέργεια ορισμένων διαγνωστικών εξετάσεων σε δημόσιες δομές επεξεργάζεται το υπουργείο Υγείας, με στόχο τη μείωση του clawback σε διαγνωστικά εργαστήρια και εργαστηριακούς γιατρούς.

Η παρέμβαση εντάσσεται στο «πλέγμα» μέτρων το οποίο υλοποιεί, προκειμένου να ελαφρυνθεί η δαπάνη των διαγνωστικών εξετάσεων στον ιδιωτικό τομέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και κατ’ επέκταση το clawback, που οδήγησε τον κλάδο σε παρατεταμένες κινητοποιήσεις.

Την πρόθεση αυτή έκανε γνωστή ο ίδιος ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, την Παρασκευή (31/5), στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ Υγείας, που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επιστημονικών Ερευνών του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ), χωρίς ωστόσο να αναφερθεί σε λεπτομέρειες. 

Σε προηγούμενη συνάντηση με τους εκπροσώπους των ιατρικών φορέων, πάντως, είχε κατατεθεί εκ μέρους τους η πρόταση της καθιέρωσης ενός οικονομικού ορίου (πλαφόν) κατά την παραγωγή του παραπεμπτικού, πέραν του οποίου τα παραπεμπτικά θα εκδίδονταν με την ένδειξη «εκτελούνται μόνο σε Δημόσια Δομή», σε συνδυασμό με ελεγκτικούς μηχανισμούς (διαγνωστικά πρωτόκολλα, αριθμητικοί περιορισμοί κλπ), για τον περιορισμό στην ορθή και απαραίτητη συνταγογράφηση.  

Ωστόσο, ο Υπουργός φέρεται να απέρριψε την πρόταση στο σύνολό της, επικαλούμενος την αδυναμία εξυπηρέτησης των ασθενών από τις Δημόσιες Δομές μετά το κλείσιμο του πλαφόν.

«Κλείδωμα» πρωτοκόλλων

Στην ίδια κατεύθυνση, θα λειτουργήσει και η ψηφιοποίηση όλων των εξετάσεων. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, το σύστημα άντλησης των στοιχείων για τις διαγνωστικές εξετάσεις από το αποθετήριο ολοκληρώθηκε από την ΗΔΙΚΑ και είναι ήδη λειτουργικό. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να τροποποιηθεί η σχετική απόφαση Χρυσοχοϊδη, προκειμένου να επισπευσθεί η υποχρέωση των παρόχων να συνδεθούν και, για πρώτη φορά, θα μπορούν να «κλειδώσουν» τα διαγνωστικά πρωτόκολλα. Βάσει αυτών των πρωτοκόλλων τίθενται «κόφτες», προκειμένου να αποφευχθεί η αποζημίωση εξετάσεων, όταν αυτές δεν κρίνονται επιστημονικά αναγκαίες.

«Είναι μία μεταρρύθμιση η οποία, στο χρονοδιάγραμμα που παρέλαβα όταν ανέλαβα υπουργός, ήταν να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2025 και, αντ’ αυτού, θα λειτουργεί από 1η Ιουνίου του 2024», τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Πηγή: https://www.reader.gr/ygeia/erhontai-allages-stis-diagnostikes-exetaseis-ypohreotika-se-dimosies-domes-meros-toys/561830

Περισσότερα Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Νέες Δημοσιεύσεις

Οι κοινωνικοί παράγοντες εξίσου ή περισσότερο σημαντικοί από τη γενετική στην πρόγνωση ασθενειών

Οι κοινωνικοί παράγοντες που καθορίζουν την υγεία, όπως οι περιβαλλοντικές συνθήκες, οι συνήθειες υγείας, η πρόσβαση σε πόρους και η κοινωνική ευημερία, μπορούν να...

Πνευμονία: Επιστήμονες εντόπισαν τρεις διαφορετικούς βιολογικούς τύπους

Μελέτη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ δείχνει ότι ασθενείς με φαινομενικά ίδια κλινική εικόνα μπορεί να έχουν διαφορετικούς μηχανισμούς νόσου. Το εύρημα ανοίγει τον δρόμο...

Βασική έρευνα και ισχυρή παραγωγή τα πλεονεκτήματα της Ευρώπης στο φάρμακο

Πού υπερτερεί και πού χωλαίνει η Ευρώπη σε ότι αφορά την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα έναντι των ΗΠΑ και της Κίνας Ισχυρή επιστημονική έρευνα και...

Ετικέτες