Με καλή θέληση και χωρίς σκοπιμότητες θα ήθελα να τονίσω τα παρακάτω:
- Η έννοια της αντικειμενικής κρίσης αφ’ εαυτής υπονομεύεται από την πληθώρα των διατάξεων που τις διέπουν και οι οποίες από μόνες τους έχουν «υποκειμενικό» χαρακτήρα. Επομένως:
- Η λίστα των χαρακτηρισμένων σαν «άγονα» αγροτικών ιατρείων, Κ.Υ, και Νομών γενικά θα πρέπει να συνταχθεί εκ νέου, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται από τους νέους οδικούς άξονες και τις εξελίξεις που έχουν αναδιαμορφώσει την εκτός Αθηνών Ελλάδα και να ενοποιηθεί με την λίστα των θέσεων των επικουρικών, να βαθμολογούνται με τον ίδιο μη παράλογο συντελεστή π.χ. επί δύο, ώστε να υπάρχουν ενιαία κριτήρια.
- Θα πρέπει να λαμβάνονται και να προσμετρώνται όλες οι έμμισθες θέσεις που κατέχουν οι υποψήφιοι στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
- Όλες οι αξιολογήσεις να αφορούν την μετά την λήψη ειδικότητας Καρδιολογίας, δραστηριότητα.
- Οι εξειδικεύσεις, η διατριβή και οι μεταπτυχιακές δραστηριότητες να αναφέρονται με συγκεκριμένο συντελεστή η κάθε μία και να βαθμολογούνται όσες έχουν συνάφεια με το αντικείμενο της ειδικότητας.
- Οι εκπαιδεύσεις επίσης θα αφορούν συγκεκριμένο αντικείμενο και θα βαθμολογούνται με συγκεκριμένο συντελεστή.
- Επίσης πολύ σημαντικό είναι ότι πλέον η διαδικασία θα πρέπει να είναι πλήρως μηχανογραφημένη με συγκεκριμένο λογισμικό που θα καταλήγει σε αντικειμενική βαθμολόγηση και αξιολόγηση ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αμφιβολίες και τα λάθη.
- Ο αριθμός των υποψηφίων για κατάληψη θέσης στο Ε.Σ.Υ. γίνεται όλο και μεγαλύτερος και ο υπάρχων μηχανισμός κρίσης-βαθμολόγησης-εισήγησης αδυνατεί να εξυπηρετήσει αντικειμενικά τον σκοπό του.
- Διατήρηση ίσως με κάποιες βελτιώσεις των ορίων ηλικίας ειδικά για την βαθμίδα του επιμελητή Β, γιατί παρατηρείται το παράδοξο να υποβάλλουν για την θέση υποψηφιότητα γιατροί μεγάλης ηλικίας με συνέπεια α. να μην μπορούν ποτέ νεώτεροι συνάδελφοι να καταλάβουν θέση επιμελητή Β και β. να καταλαμβάνουν την θέση μεγάλης ηλικίας συνάδελφοι που αδυνατούν να ανταποκριθούν στα ιδιαίτερα φορτικά (ειδικά στα μεγάλα νοσοκομεία κορμού) καθήκοντα και στα καθήκοντα της εφημερίας.
- Είναι φανερό ότι θα πρέπει όλες οι ισχύουσες διατάξεις να αναιρεθούν με μια και μοναδική νομοθετική ρύθμιση που θα καθιερώνει και τα νέα κριτήρια. Στην νομοθετική αυτή ρύθμιση θα πρέπει να ξαναδιατυπωθούν και τα κριτήρια που ισχύουν για την υποχρέωση υπηρεσίας υπαίθρου που βρίθει φωτογραφικών διατάξεων.
- Καλά θα είναι να προηγηθεί κάποιου επιπέδου συζήτηση τόσο στα συνδικαλιστικά όργανα όσο και στα νοσοκομεία (ειδικά κορμού), και οι απόψεις που θα διατυπωθούν να τις επεξεργαστεί συγκεκριμένη επιτροπή, η οποία θα συνταχθεί με τελική γνωμοδότηση από τις επιστημονικές εταιρείες, και όχι με κριτήρια κομματικά η αποκλεισμών, αλλά αν είναι δυνατόν ευρύτερης συμμετοχής. Το σύνολο των διαδικασιών να έχει σφιχτό χαρακτήρα σε ότι αφορά την χρονική του διάρκεια και κλείσιμο σε συγκεκριμένη καταληκτική ημερομηνία χωρίς δυνατότητα παράτασης και αναβολής.
Τυχόν καθυστέρηση στην συγκεκριμένη ρύθμιση στην ουσία διαιωνίζει την υπάρχουσα στρεβλή κατάσταση. Η οποιαδήποτε επομένως παρέμβαση προς τον εκσυγχρονισμό του πρέπει να είναι άμεση.
Επιμέλεια-Συγγραφή: Ευστάθιος Λάζαρης, Δ/ντής Ε.Σ.Υ,Διευθυντής Β Καρδιολογικού Τμήματος, Γ.Ν.Αθηνών «Κοργιαλένειο-Μπενάκειο» Ε.Ε.Σ.
E-mail address: la****@gm***.com